/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Guidelines for Empowering Children to Make and Shape Digital Technology

Case Fab Lab Oulu
Marianne Kinnula, Netta Iivari, Iván Sánchez Milara, Jani Ylioja
Zu finden in: Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (Seite 153 bis 177), 2020 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT EraDigital technology design and making skills are seen as important ‘twenty-first century skills’ that children need to learn to become future changemakers, i.e., to manage and master in the current and future technology-rich everyday life. Fab labs (digital fabrication laboratories) are one example of non-formal learning environments where schoolteachers bring children to work with projects on digital technology design and making. Even though the value of fab labs in such endeavors has been acknowledged, the potential of fab labs in empowering children to make and shape digital technology remains poorly explored. This study scrutinizes the current theoretical understanding of empowerment related to design and making and relates that on empirical data of practical work done with children in the fab lab of the University of Oulu. Based on that, we offer theory- and practice-based guidelines for practitioners who wish to empower children to make and shape digital technology in the context of non-formal learning and fab labs. These guidelines should be useful for teachers when planning and implementing children’s work in fab labs as well as for fab lab personnel who help children to conduct their projects, with special emphasis on school visits to fab lab premises.
Von Marianne Kinnula, Netta Iivari, Iván Sánchez Milara, Jani Ylioja im Buch Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (2020) im Text Guidelines for Empowering Children to Make and Shape Digital Technology

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
design thinking , Digitalisierung , EmpowermentEmpowerment , Kinderchildren , non-formal learningnon-formal learning

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Eltern, LehrerIn, Schule, Unterricht

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.