Guidelines for Empowering Children to Make and Shape Digital TechnologyCase Fab Lab Oulu
Marianne Kinnula, Netta Iivari, Iván Sánchez Milara, Jani Ylioja
Zu finden in: Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (Seite 153 bis 177), 2020
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Digital technology design and making skills are seen as important ‘twenty-first century skills’ that children need to learn to become future changemakers, i.e., to manage and master in the current and future technology-rich everyday life. Fab labs (digital fabrication laboratories) are one example of non-formal learning environments where schoolteachers bring children to work with projects on digital technology design and making. Even though the value of fab labs in such endeavors has been acknowledged, the potential of fab labs in empowering children to make and shape digital technology remains poorly explored. This study scrutinizes the current theoretical understanding of empowerment related to design and making and relates that on empirical data of practical work done with children in the fab lab of the University of Oulu. Based on that, we offer theory- and practice-based guidelines for practitioners who wish to empower children to make and shape digital technology in the context of non-formal learning and fab labs. These guidelines should be useful for teachers when planning and implementing children’s work in fab labs as well as for fab lab personnel who help children to conduct their projects, with special emphasis on school visits to fab lab premises.
Von Marianne Kinnula, Netta Iivari, Iván Sánchez Milara, Jani Ylioja im Buch Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (2020) im Text Guidelines for Empowering Children to Make and Shape Digital Technology Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | design thinking , Digitalisierung , EmpowermentEmpowerment , Kinderchildren , non-formal learningnon-formal learning |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Guidelines for Empowering Children to Make and Shape Digital Technology—Case Fab Lab Oulu: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 269 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.