/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Bringing Grades K-5 to the Mainstream of Computer Science Education

Katie Apone, Marina Umaschi Bers, Karen Brennan, Diana Franklin, Maya Israel, Pat Yongpradit
Publikationsdatum:
Zu finden in: SIGCSE 2015 (Seite 671 bis 672), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

As awareness of computer science education grows in the general public, it is important to showcase computer science education as accessible for all grades K-12 and beyond. As panelists present the projects and research they've been conducting, we will highlight three overarching topics:

  • The importance of K-5 computer science education to educators of all grade levels,
  • Thoughts on why K-5 has traditionally been less prominent in the computer science education landscape, and
  • Strategies on how we, the computer science education community, can promote K-5 computer science education as worthwhile as 6-12+ computer science education.

Barriers to why K-5 computer science education is not as prominent as that in grades 6-12, such as scarcity of wide-spread curriculum or scarcity of research, will lead to panelists presenting how their work is rectifying this imbalance.

This session's panelists are pioneers and important thought leaders in the K-5 computer science education field. Panelists in this session are either producing research in the K-5 computer science education field or working at a large scale to promote or increase participation of K-5 students in computer science.

Von Katie Apone, Marina Umaschi Bers, Karen Brennan, Diana Franklin, Maya Israel, Pat Yongpradit im Konferenz-Band SIGCSE 2015 im Text Bringing Grades K-5 to the Mainstream of Computer Science Education (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconTagcloud

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Bringing Grades K-5 to the Mainstream of Computer Science Education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 413 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.