The Essential Guide to Effect SizesStatistical Power, Meta-Analysis, and the Interpretation of Research Results
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This book addresses three questions that researchers routinely ask:
Von Paul D. Ellis im Buch The Essential Guide to Effect Sizes (2010) - How do I interpret the practical or everyday significance of my research results?
- Does my study have sufficient power to find what I am seeking?
- How do I draw conclusions from past studies reporting disparate results?
This succinct and jargon-free introduction to effect sizes gives students and researchers the tools they need to interpret the practical significance of their results.
Using a class-tested approach that includes numerous examples and step-by-step exercises, it introduces and explains three of the most important issues relating to the practical significance of research results: the reporting and interpretation of effect sizes (Part I), the analysis of statistical power (Part II), and the meta-analytic pooling of effect size estimates drawn from different studies (Part III). The book concludes with a handy list of recommendations for those actively engaged in or currently preparing research projects.
Von Klappentext im Buch The Essential Guide to Effect Sizes (2010) Using a class-tested approach that includes numerous examples and step-by-step exercises, it introduces and explains three of the most important issues relating to the practical significance of research results: the reporting and interpretation of effect sizes (Part I), the analysis of statistical power (Part II), and the meta-analytic pooling of effect size estimates drawn from different studies (Part III). The book concludes with a handy list of recommendations for those actively engaged in or currently preparing research projects.
Kapitel
Dieses Buch erwähnt ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Exploring factors related to primary school pupils’ ICT self-efficacy - A multilevel approach (Koen Aesaert, Johan van Braak) (2014)
- Digital Media Adoption in Schools - Bottom-Up, Top-Down, Complementary or Optional? (Dominik Petko, Nives Egger, Andrea Cantieni, Barbara Wespi) (2015)
- Lernen mit digitalen Lernspielen im Unterricht - Einfluss von angebots- und nutzungsspezifischen Faktoren (Nina Iten) (2019)
Volltext dieses Dokuments
Drawing conclusions using meta-analysis: Artikel als Volltext (: , 128 kByte) | |
Interpreting effects: Artikel als Volltext (: , 72 kByte) | |
Introduction to effect sizes: Artikel als Volltext (: , 119 kByte) | |
Minimizing bias in meta-analysis: Artikel als Volltext (: , 81 kByte) | |
The Essential Guide to Effect Sizes: Gesamtes Buch als Volltext (: , 698 kByte) |
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
The Essential Guide to Effect Sizes | E | - | - | 0 | 0521194237 | ||||||
The Essential Guide to Effect Sizes | E | - | - | 0 | 0521142466 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.