Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Effect of think-pair-share in a large CS1 class

83% sustained engagement
Aditi Kothiyal, Rwitajit Majumdar, Sahana Murthy, Sridhar Iyer
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 137 bis 144), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Think-Pair-Share (TPS) is a classroom-based active learning strategy, in which students work on a problem posed by the instructor, first individually, then in pairs, and finally as a class-wide discussion. TPS has been recommended for its benefits of allowing students to express their reasoning, reflect on their thinking, and obtain immediate feedback on their understanding. While TPS is intended to promote student engagement, there is a need for research based evidence on the nature of this engagement. In this study, we investigate the quantity and quality of student engagement in a large CS1 class during the implementation of TPS activities. We did classroom observations of students over a period of ten weeks and thirteen TPS activities. We determined patterns of student engagement in the three phases using a real-time classroom observation protocol that we developed and validated. We found that 83% of students on average were fully or mostly engaged. Predominant behaviors displayed were writing the solution to the problem (Think), discussing with neighbor or writing (Pair), and following class discussion (Share). We triangulated results with survey data of student perceptions. We find that students report being highly engaged for 62% during Think phase and 70% during Pair phase.

Von Aditi Kothiyal, Rwitajit Majumdar, Sahana Murthy, Sridhar Iyer im Konferenz-Band ICER 2013 im Text Effect of think-pair-share in a large CS1 class (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • ICER 2019 - Proceedings of the 2019 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2019, Toronto, ON, Canada, August 12-14, 2019 (Robert McCartney, Andrew Petersen, Anthony V. Robins, Adon Moskal) (2019)
    • Computing Education Theories - What Are They and How Are They Used? (Lauri Malmi, Judy Sheard, Päivi Kinnunen, Simon, Jane Sinclair) (2019)    

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Effect of think-pair-share in a large CS1 class: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 5945 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2019-10-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-08-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.