/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Anchoring Discussions in Lecture

An Approach to Collaboratively Extending Classroom Digital Media
Gregory Abowd, Maria da Graça Pimentel, Bolot Kerimbaev, Yoshihide Ishiguro, Mark Guzdial
Erstpublikation in: Computer Support for Collaborative Learning 1999
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mark GuzdialWhat we present in this paper is an attempt to weave the captured lecture into a long-term collaborative repository of learner-generated dialogue. The classroom experience then can become an anchor for discussions and other forms of collaborative activity between students and instructor.
Von Gregory Abowd, Maria da Graça Pimentel, Bolot Kerimbaev, Yoshihide Ishiguro, Mark Guzdial im Text Anchoring Discussions in Lecture (1999)
Mark GuzdialCollaborative environments typically provide a medium for realizing or capturing discussion. While valuable, the discussion is often decontextualized from the situation in which it makes sense. Anchored collaboration environments provide a mechanism for connecting collaboration to digital media content, such as Web-based syllabi and assignment descriptions. The most significant learning context in most classes is still the face-to-face whole class lecture or discussion. The Classroom 2000 project at Georgia Tech is capturing classroom experiences in multiple media: audio, video, presenter's slides, presenter's whiteboard markings, and students' notes. By connecting the Classroom 2000 captured lectures to a persistent collaboration space, we provide (a) a mechanism for asynchronous collaboration that is anchored in class contexts and (b) a means for treating class activity as persistent learning medium for later comment and collaborative extension. This paper describes a pilot study to create a collaborative discussion space anchored in captured classroom lectures.
Von Gregory Abowd, Maria da Graça Pimentel, Bolot Kerimbaev, Yoshihide Ishiguro, Mark Guzdial im Text Anchoring Discussions in Lecture (1999)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mark Guzdial

Begriffe
KB IB clear
CoNote , CoWeb (Collaborative Website)Collaborative Website , CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning , MUDMUD , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1997 local web  Information ecology of collaborations in educational settings (Mark Guzdial) 13, 4, 4, 5, 5, 7, 6, 1, 1, 2, 10, 3 683888
1999 local web  Teacher and Student Authoring on the Web for Shifting Agency (Mark Guzdial) 4, 2, 7, 3, 9, 4, 4, 3, 1, 5, 5, 3 783661
1999 local web  Supporting Learners as Users (Mark Guzdial) 4, 6, 3, 3, 3, 6, 6, 5, 2, 4, 7, 3 293584

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
CaMILE, swiki

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Anchoring Discussions in Lecture: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 84 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2007-04-02)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.