/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Bücher

Squeak

Object-oriented design with multimedia applications
,
Buchcover
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This guidebook contains a free Squeak CD, which includes version 2.7 of Squeak compatible with Windows 95/98/NT, WindowsCE, Macintosh, Linux, Solaris, SGI, Acorn, BeOS. It also includes source code for examples, Squeak extras, and lecture notes in PowerPoint and Squeak-native formats. Introducing readers to an object-oriented design process, this text uses UML standard class diagrams, interface design and evaluation processes. It leads users through constructing user interfaces, then designing and evaluating user interfaces. Case studies present the design and implementation of multimedia applications, then follow-up with real evaluation results from interaction with users.
Von Klappentext im Buch Squeak (2000)

iconBemerkungen zu diesem Buch

Mark GuzdialThe structure of this book is aimed at the undergraduate computer science student, though the content is more generally on multimedia projects in Squeak. The below sections explain how the structure and content of the book was designed.
Von Mark Guzdial im Buch Squeak (2000) im Text Introduction
Mark GuzdialThe goal of this book is to help the reader to create multimedia projects in Squeak. The reader might be a student somewhere—that’s probably the typical reader for this book, so “student” will get swapped for “reader” in many places. The reader might just be someone interested in Squeak.
Von Mark Guzdial im Buch Squeak (2000) im Text Introduction
Mark GuzdialIn any case, there is an assumption that you’re trying to do projects, serious efforts requiring pages of code. This book provides the information needed to get going with objects, user interface, and multimedia in Squeak. If you’re working on a project, you are using Squeak, and you’re actively trying to figure things out. This book gives you the tools to do that.
Von Mark Guzdial im Buch Squeak (2000) im Text Introduction

iconKapitel Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • Introduction    
  • 1. Intro to objects, history, and Squeak    
  • 2. Intro to Squeak    
  • 3. Joe the Box    
  • 4. Designing with Objects    
  • 5. Building UI in Squeak    
  • 6. Designing UI    
  • 7. Multimedia Nuts and Bolts    
  • 8. Audio Notes
  • 9. PWS and Swiki
  • 11. MAT, Multimedia Authoring Tool
  • 12. Prototyping a Play-Writing Workbench

icondieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Gregory Abowd, Russell Beale, Alan Dix, Janet Finlay, Erich Gamma, Adele Goldberg, Richard Helm, Dan Ingalls, Ralph Johnson, Ted Kaehler, Alan Kay, John Maloney, John Vlissides, Scott Wallace

Begriffe
KB IB clear
DynabookDynabook, GroupwareGroupware, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), microworldmicroworld, Model-View-Controller (MVC)Model-View-Controller, Multimediamultimedia, OOM (Object oriented modelling)Object oriented modelling, OOPobject oriented programming, Open SourceOpen Source, Programmierenprogramming, Smalltalk, Squeak, swiki, UML, User Interface (Benutzerschnittstelle)User Interface, Wikiwiki
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1993    Mensch Maschine Methodik Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Gregory Abowd, Russell Beale, Alan Dix, Janet Finlay) 4, 4, 1, 8, 6, 4, 1, 1, 4, 2, 8, 574355070
1995    Design Patterns (Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides) 3, 3, 3, 8, 13, 7, 5, 5, 9, 6, 10, 5401353915
2001Multimedia (Randall Packer, Ken Jordan) 18, 18, 7, 13, 11, 5, 9, 6, 11, 8, 8, 91165792275
2003  The New Media Reader (Noah Wardrip-Fruin, Nick Montfort) 17, 17, 12, 13, 11, 9, 7, 6, 11, 14, 7, 71829374355
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1977Microelectronics and the Personal Computer (Alan Kay) 6000
1977   Personal Dynamic Media (Alan Kay, Adele Goldberg) 3, 2, 2, 7, 5, 1, 3, 1, 5, 1, 7, 8271581598
1997    Back to the Future (Dan Ingalls, Ted Kaehler, John Maloney, Scott Wallace, Alan Kay) 2, 2, 3, 3, 1, 4, 1, 1, 1, 4, 4, 41274712

icondieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
C++ (Programmiersprache), CoWeb (Collaborative Website), Programmiersprachen, User/Benutzer, Wiki in education

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon8 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Die Gutenberg-Galaxis

Das Ende des Buchzeitalters

(Marshall McLuhan) (1962)
Buchcover

Changing Minds

Computers, Learning and Literacy

(Andrea DiSessa) (2001)
Buchcover

Powerful Ideas in the Classroom

Usinq Squeak to Enhance Math and Science Learning

( Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt B.J. Allen-Conn, Kimberly M. Rose) (2004)
Buchcover

MOOSE Crossing

Creating a Learning Culture.

(Amy Bruckman) (1994)    
Buchcover

Minds in Play

Computer Game Design As A Context for Children's Learning

(Yasmin B. Kafai) (1995)    
Buchcover

Computer Environments for Children

A Reflection on Theories of Learning and Education

(Cynthia Solomon) (1986)    
Buchcover

Turtle geometry

The computer as a medium for exploring mathematics

(Harold Abelson, Andrea DiSessa) (1986)   
Buchcover

Unlocking the Clubhouse

Woman in Computing

(Jane Margolis, Allan Fisher) (2002)     

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Intro to Squeak: draft of chapter as PDF (lokal: PDF, 198 kByte; WWW: Link OK 2019-05-28)
LokalAuf dem WWW Intro to objects, history, and Squeak: draft of chapter as PDF (lokal: PDF, 112 kByte; WWW: Link OK 2019-05-28)
LokalAuf dem WWW Multimedia Nuts and Bolts: draft of chapter as PDF (lokal: PDF, 237 kByte; WWW: Link OK 2019-05-28)
LokalAuf dem WWW Joe the Box: draft of chapter as PDF (lokal: PDF, 98 kByte; WWW: Link OK 2019-05-28)
LokalAuf dem WWW Designing with Objects: draft of chapter as PDF (lokal: PDF, 167 kByte; WWW: Link OK 2019-05-28)
LokalAuf dem WWW Introduction: draft of chapter as PDF (lokal: PDF, 16 kByte; WWW: Link OK 2019-05-28)
LokalAuf dem WWW Designing UI: draft of chapter as PDF (lokal: PDF, 40 kByte; WWW: Link OK 2019-05-28)
LokalAuf dem WWW Building UI in Squeak: draft of chapter as PDF (lokal: PDF, 233 kByte; WWW: Link OK 2019-05-28)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
SqueakEPaperback-10130280283SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und dieses Buch

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.