Using squeak for teaching user interface softwareErstpublikation in: Proceedings of the thirty-second SIGCSE technical symposium on Computer Science Education
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Zusammenfassungen
Squeak is a new programming language that is particularly appropriate for learning computer science. It offers an excellent infrastructure for interesting projects (e.g., multimedia, Web browsing and serving), and all source code is included (and written in Squeak) from the virtual machine, windowing, on up. Squeak is being used in a course on Objects and Design (focusing on the development of user interfaces), both to enhance the infrastructure for a course on, and to change how user interfaces are taught. Rather than teach a toolkit, the focus is now on teaching students how to build toolkits. This paper presents a pilot study suggesting benefits of our new approach.
Von Mark Guzdial im Text Using squeak for teaching user interface software (2001) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Dan Ingalls , Ted Kaehler , Alan Kay , John Maloney , Scott Wallace | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CoWeb (Collaborative Website)Collaborative Website , CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , GUI (Graphical User Interface)Graphical User Interface , Informatikcomputer science , Lernenlearning , Model-View-Controller (MVC)Model-View-Controller , Multimediamultimedia , Squeak , swiki , Wikiwiki | ||||||||||||||||||
Texte |
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Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Smalltalk, Wiki in education |
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1 Erwähnungen
- Learner-Centered Design of Computing Education - Research on Computing for Everyone (Mark Guzdial) (2015)
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Using squeak for teaching user interface software: Artikel als Volltext (: , 138 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.