Knowledge Base for Information and Communication Technology in EducationCharoula Angeli, Nicos Valanides
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 397 bis 413), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter systematically explores the knowledge base required by teachers for the effective application of ICT in education. The Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) framework and developments in associated research are reviewed. The authors suggest an alternate approach for better understanding the knowledge base required for application of ICT in education by providing a theorization about technological knowledge in relation to how a teacher realizes and actualizes the pedagogical affordances of technological tools in teaching and learning. The authors conclude that this body of knowledge cannot exist outside the frame of reference of the teacher, can be developed through systematic learning activities targeting or facilitating its development, and grows with ongoing participation or involvement in valuable professional experiences. Implications for the nature of TPCK and its development are discussed.
Von Charoula Angeli, Nicos Valanides im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Knowledge Base for Information and Communication Technology in Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Charoula Angeli , Judith Harris , Ioannis Ioannou , Matthew J. Koehler , Punya Mishra , L. Shulman , Nicos Valanides | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | TPCK-ModellTPACK framework | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Knowledge Base for Information and Communication Technology in Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 493 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.