Modeling Tracks for the Model Driven Re-engineering of a TEL SystemChristophe Choquet, Sébastien Iksal
Zu finden in: Usage Analysis in Learning Systems (Seite 161 bis 184), 2007
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Zusammenfassungen
In the context of distance learning and teaching, the re-engineering process needs a feedback on the learners' usage of the learning system. The feedback is given by numerous vectors, such as interviews, questionnaires, videos or log files. We consider that it is important to interpret tracks in order to compare the designer’s intentions with the learners’ activities during a session. In this article, we present the usage tracking language (UTL). This language was designed to be generic and we present an instantiation of a part of it with IMS-Learning Design, the representation model we chose for our three years of experiments. At the end of the article, we describe several use cases of this language, based on our experimentations.
Von Christophe Choquet, Sébastien Iksal in der Zeitschrift Usage Analysis in Learning Systems (2007) im Text Modeling Tracks for the Model Driven Re-engineering of a TEL System Dieser Zeitschriftenartikel erwähnt ...
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Beat und dieser Zeitschriftenartikel
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Zeitschriftenartikel ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.