/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

Revisiting rainfall to explore exam questions and performance on CS1

Antti-Jussi Lakanen, Vesa Lappalainen, Ville Isomöttönen
Publikationsdatum:
Zu finden in: Koli Calling 2015, 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit September 2019. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

The Rainfall problem comprises small tasks that have been used to investigate student performance in introductory programming. We conducted several kinds of analyses to inform our understandings of student performance in CS1 relating to this problem. We analyzed implementation approaches and program errors, as in related studies, and also explored the role of test writing vis-à-vis the most common student error. Finally, using correlation analyses and manual inspection of the exam answers, we studied how well the Rainfall problem served as an exam question. The students' implementation choices reflected their familiarity with particular loop constructs, while the single most common error concerned division by zero (DivZ), as in many previous studies. Although many students wrote unit tests to guard against DivZ, they often failed to implement according to the tests, which could be partly attributed to the pen-and-paper exam format. From the correlation analyses, we concluded that some students had difficulties with knowledge transfer and that their conceptual understandings of program constructs were insufficient, regardless of them being able to produce working code. The results inform CS1 teachers in preparing materials and exams.

Von Antti-Jussi Lakanen, Vesa Lappalainen, Ville Isomöttönen im Konferenz-Band Koli Calling 2015 im Text Revisiting rainfall to explore exam questions and performance on CS1 (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Angela Carbone, Donald Chinn, Tony Clear, Michael de Raadt, Daryl J. D'Souza, Kathi Fisler, James Harland, Mikko-Jussi Laakso, Raymond Lister, Anne Philpott, Judy Sheard, Simon, Elliot Soloway, Grace Tan, Anne Venables, Geoff Warburton

Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming, rainfall problem
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2009ICER 2009 (Michael J. Clancy, Michael E. Caspersen, Raymond Lister) 4, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 4, 5, 2, 2, 21331284
2011ICER 2011 (Kate Sanders, Michael E. Caspersen, Alison Clear) 2, 2, 1, 1, 4, 4, 1, 1, 4, 2, 2, 213532104
2014ICER 2014 (Quintin I. Cutts, Beth Simon, Brian Dorn) 5, 2, 3, 5, 4, 1, 4, 12, 3, 3, 4, 4161454202
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986    Learning to program = learning to construct mechanisms and explanations (Elliot Soloway) 1, 2, 2, 3, 2, 1, 1, 5, 1, 1, 3, 2129283
2009    A closer look at tracing, explaining and code writing skills in the novice programmer (Anne Venables, Grace Tan, Raymond Lister) 3, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 163118
2011    Exploring programming assessment instruments (Judy Sheard, Simon, Angela Carbone, Donald Chinn, Mikko-Jussi Laakso, Tony Clear, Michael de Raadt, Daryl J. D'Souza, James Harland, Raymond Lister, Anne Philpott, Geoff Warburton) 1, 2, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 4, 1, 131146
2014    The recurring rainfall problem (Kathi Fisler) 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 4, 2, 1, 145135

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Revisiting rainfall to explore exam questions and performance on CS1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 776 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.