Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Revisiting rainfall to explore exam questions and performance on CS1

Antti-Jussi Lakanen, Vesa Lappalainen, Ville Isomöttönen
Publikationsdatum:
Zu finden in: Koli Calling 2015, 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Rainfall problem comprises small tasks that have been used to investigate student performance in introductory programming. We conducted several kinds of analyses to inform our understandings of student performance in CS1 relating to this problem. We analyzed implementation approaches and program errors, as in related studies, and also explored the role of test writing vis-à-vis the most common student error. Finally, using correlation analyses and manual inspection of the exam answers, we studied how well the Rainfall problem served as an exam question. The students' implementation choices reflected their familiarity with particular loop constructs, while the single most common error concerned division by zero (DivZ), as in many previous studies. Although many students wrote unit tests to guard against DivZ, they often failed to implement according to the tests, which could be partly attributed to the pen-and-paper exam format. From the correlation analyses, we concluded that some students had difficulties with knowledge transfer and that their conceptual understandings of program constructs were insufficient, regardless of them being able to produce working code. The results inform CS1 teachers in preparing materials and exams.

Von Antti-Jussi Lakanen, Vesa Lappalainen, Ville Isomöttönen im Konferenz-Band Koli Calling 2015 im Text Revisiting rainfall to explore exam questions and performance on CS1 (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Angela Carbone, Donald Chinn, Tony Clear, Michael de Raadt, Daryl J. D'Souza, Kathi Fisler, James Harland, Mikko-Jussi Laakso, Raymond Lister, Anne Philpott, Judy Sheard, Simon, Elliot Soloway, Grace Tan, Anne Venables, Geoff Warburton

Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming, rainfall problem
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009ICER 2009 (Michael J. Clancy, Michael E. Caspersen, Raymond Lister) 1, 4, 5, 2, 2, 2, 3, 2, 5, 5, 9, 315313111
2011ICER 2011 (Kate Sanders, Michael E. Caspersen, Alison Clear) 4, 1, 1, 4, 2, 2, 2, 4, 5, 7, 7, 314533130
2014ICER 2014 (Quintin I. Cutts, Beth Simon, Brian Dorn) 4, 12, 3, 3, 4, 4, 11, 12, 14, 22, 14, 7161577282
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 local secure web Learning to program = learning to construct mechanisms and explanations (Elliot Soloway) 1, 5, 1, 1, 3, 2, 4, 1, 1, 2, 4, 4129499
2009 local secure web A closer look at tracing, explaining and code writing skills in the novice programmer (Anne Venables, Grace Tan, Raymond Lister) 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 2, 1, 2, 373328
2011 local secure web Exploring programming assessment instruments (Judy Sheard, Simon, Angela Carbone, Donald Chinn, Mikko-Jussi Laakso, Tony Clear, Michael de Raadt, Daryl J. D'Souza, James Harland, Raymond Lister, Anne Philpott, Geoff Warburton) 2, 1, 1, 1, 1, 4, 1, 1, 1, 3, 2, 431256
2014 local secure web The recurring rainfall problem (Kathi Fisler) 1, 2, 1, 4, 2, 1, 1, 2, 3, 2, 2, 445448

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Revisiting rainfall to explore exam questions and performance on CS1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 776 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.