The recurring rainfall problem Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 35 bis 42), 2014
|
|
Zusammenfassungen
Many studies have used Soloway's Rainfall problem to explore plan composition and programming errors by novice programmers. Few of these have explored students from CS1 courses that use functional programming. The concepts and programming styles commonly taught in such courses give CS1 students more viable plan-composition options than in traditional imperative CS1 courses. Using data from five functional-language CS1 courses at four schools, we show that our students choose different high-level structures and make fewer low-level errors compared to results of other Rainfall studies. We discuss the potential role of language in these results and raise various questions that could further explore these effects.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Erich Gamma , Richard Helm , Ralph Johnson , Raymond Lister , Elliot Soloway , Grace Tan , Anne Venables , John Vlissides | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | rainfall problem | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
6 Erwähnungen
- Koli Calling 2015 - Proceedings of the 15th Koli Calling Conference on Computing Education Research, Koli, Finland, November 19-22, 2015 (Päivi Kinnunen, Judy Sheard) (2015)
- Revisiting rainfall to explore exam questions and performance on CS1 (Antti-Jussi Lakanen, Vesa Lappalainen, Ville Isomöttönen) (2015)
- Do we know how difficult the rainfall problem is? (Otto Seppälä, Petri Ihantola, Essi Isohanni, Juha Sorva, Arto Vihavainen) (2015)
- Programming Paradigms and Beyond (Shriram Krishnamurthi, Kathi Fisler) (2018)
- ICER 2018 - Proceedings of the 2018 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2018, Espoo, Finland, August 13-15, 2018 (Lauri Malmi, Ari Korhonen, Robert McCartney, Andrew Petersen) (2018)
- Towards an Analysis of Program Complexity From a Cognitive Perspective (Rodrigo Duran, Juha Sorva, Sofia Leite) (2018)
- Programmierkompetenzen von Lehrpersonen des Zyklus 3 - Aktueller Stand der Aus- und Weiterbildung von Lehrpersonen des Zyklus 3 bezüglich persönlicher Programmierkompetenzen (Adrian Degonda) (2021)
- The Robots Are Coming - Exploring the Implications of OpenAI Codex on Introductory Programming (James Finnie-Ansley, Paul Denny, Brett A. Becker, Andrew Luxton-Reilly, James Prather) (2022)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The recurring rainfall problem: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 561 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.