Traditional and Emerging IT Applications for LearningJ. Enrique Hinostroza, Christian Labbé, Leonardo López, Hans Iost
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 81 bis 96), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter examines current research about traditional and emerging Information Technology (IT) applications for learning. In order to do this we first present a general background of the introduction of IT in education. After that we discuss the range of possible impacts of IT on students. The third section of this chapter deals with the complexity of selection and design of IT applications for learning. We focus on context related variables, the pedagogical approach in use, the instructional instances in which IT will be used and the variety of technology. In the next section we will discuss trends regarding emerging technologies that are being explored to expand learning opportunities, create new learning scenarios in schools and improve the teaching and learning process. Finally, the paper concludes with discussing possible pathways for research on the use of IT for teaching and learning.
Von J. Enrique Hinostroza, Christian Labbé, Leonardo López, Hans Iost im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Traditional and Emerging IT Applications for Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Traditional and Emerging IT Applications for Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 117 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.