IT and Educational Policy in North Africa and Middle East RegionAmr Ibrahim
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1161 bis 1169), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
North African countries include Egypt, Libya, Sudan, Algeria, Tunisia, and Morocco. Gulf countries are Kuwait, Qatar, Bahrain, United Arab Emirates, and Oman. Other countries in the region include Lebanon, Iraq, Syria, Palestine, Saudi Arabia, Yemen, Jordan, and Israel. Although the use of communication facilities using IT is growing very substantially in the region, the expenditures in the educational sector are probably insufficient to educate the users about how to use IT facilities for learning. Middle East and North-African countries are starting to embrace IT integration in education and training. The Gulf countries and Israel at the infusing level of policy, while the other countries in the region are at the applying-policy level. Infrastructure investments need to be balanced with investments in digital content development and staff training.
Von Amr Ibrahim im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text IT and Educational Policy in North Africa and Middle East Region Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
IT and Educational Policy in North Africa and Middle East Region: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 90 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.