Access Moodle Using Mobile PhonesStudent Usage and Perceptions
Xiao Hu, Leon Chi Un Lei, Jinbao Li, Nathalie Iseli-Chan, Felix L. C. Siu
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 155 bis 171), 2016
|
|
Zusammenfassungen
This study investigated how often students used mobile phone to access various activities on Moodle. A survey on self-reported usage was filled by 252 university students in courses offered by four different faculties at the University of Hong Kong. Follow-up interviews were conducted to solicit students´ perceptions on mobile access to Moodle and the underlying reasons. The results show significant differences in students´ usage of various Moodle activities via mobile phones. Students´ responses also suggest that mobile access to Moodle is a necessary complement to computer access but its limitation on usability and reliability may have restricted its potential in enhancing teaching and learning.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Mobiltelefonmobile phone , Moodle , Turnitin , UsabilityUsability |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Access Moodle Using Mobile Phones: Student Usage and Perceptions: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 166 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.