Multiple Perspectives on Problem Solving and Learning in the Digital Age |
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Zusammenfassungen
This edited volume with selected expanded papers from CELDA (Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age) 2009 (http://www.celda-conf.org/) addresses the main issues concerned with problem solving, evolving learning processes, innovative pedagogies, and technology-based educational applications in the digital age. There have been advances in both cognitive psychology and computing that have affected the educational arena. The convergence of these two disciplines is increasing at a fast pace and affecting academia and professional practice in many ways. Paradigms such as just-in-time learning, constructivism, student-centered learning and collaborative approaches have emerged and are being supported by technological advancements such as simulations, virtual reality and multi-agents systems. These developments have created both opportunities and areas of serious concerns. This volume aims to cover both technological as well as pedagogical issues related to these developments.
Von Klappentext im Buch Multiple Perspectives on Problem Solving and Learning in the Digital Age (2010) Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Konstruktivismusconstructivism , Konvergenzconvergence , Lernenlearning , Paradigmaparadigm , Virtual Realityvirtual reality , WWW (World Wide Web)World Wide Web |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Virtualität |
Volltext dieses Dokuments
Multiple Perspectives on Problem Solving and Learning in the Digital Age: Gesamtes Buch als Volltext (: , 7075 kByte) |
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Multiple Perspectives on Problem Solving and Learning in the Digital Age | D | - | - | 1 | 2010 | 1441976116 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.