/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Impact Concept Mapping Has On Pre-service Teachers Understanding of Science Content Knowledge And Development Of Their Science Pedagogy

Sumitra Himangshu, Richard Iuli, Martha Venn
Zu finden in: Third International Conference on Concept Mapping (Seite 438 bis 444), 2008 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Third International Conference on Concept MappingThe focus of this study is to support and improve the quality of teaching and learning of elementary teacher candidates in the physical and life sciences. Concept Mapping and Peer-Instruction (using ConcepTests) were used to model best practices in enhancing science concepts and processes at a conceptual level and to provide teacher candidates with a tool to enhance the learning environment and formative assessment of teaching and learning in their classrooms. Research indicates that an understanding of how students learn (or fail to learn) combined with appropriate cognitive tools, such as concept mapping, can create learning environments that produce improvements both in teacher preparation and their attitude toward teaching. The project aims to develop both an improved understanding of barriers to elementary teacher candidates learning physical and life science concepts as well as providing tools to help them surmount those barriers. The participants were pre-service candidates enrolled in the Macon State College (MSC) Early Childhood Education Program. The elementary schools where they conducted their field internships are in the neighboring school districts in Bibb and Houston counties. The use of ConcepTests and Concept Mapping provided a peer-supportive environment for pre-service candidates in which to develop a deeper knowledge of science concepts. Comparison of initial and final student concept maps suggests a moderate correlation between learning approach, development of concept knowledge and quality of knowledge organization.
Von Sumitra Himangshu, Richard Iuli, Martha Venn im Konferenz-Band Third International Conference on Concept Mapping (2008) im Text Impact Concept Mapping Has On Pre-service Teachers Understanding of Science Content Knowledge And Development Of Their Science Pedagogy

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Alberto J. Cañas , D. B. Gowin , Eric Mazur , Joseph D. Novak

Aussagen
KB IB clear
Concept Maps fördern das Lernenconcept maps foster learning

Begriffe
KB IB clear
Cognitive Toolscognitive tools , Concept MapConcept Map , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , Lernenlearning , Schuleschool , Verstehenunderstanding , Wissenschaftscience
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1985  local  Learning how to learn (Joseph D. Novak, D. B. Gowin) 7, 7, 6, 8, 4, 1, 8, 5, 3, 2, 10, 2 413722248
1996 local web  Peer Instruction (Eric Mazur) 4, 1, 7, 4, 5, 6, 9, 4, 2, 1, 9, 3 13393364
1998  local  Learning, Creating, and Using Knowledge (Joseph D. Novak) 10, 2, 2, 5, 3, 3, 5, 9, 1, 2, 9, 4 195442153
2006 local  Second International Conference on Concept Mapping (Alberto J. Cañas, Joseph D. Novak) 7, 6, 2, 5, 6, 2, 7, 6, 1, 1, 5, 3 35331350

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconVolltext dieses Dokuments

Impact Concept Mapping Has On Pre-service Teachers Understanding of Science Content Knowledge And Development Of Their Science Pedagogy: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 124 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.