Educational Opportunities for Immersive Virtual RealityRichard E. Ferdig, Enrico Gandolfi, Zachary Immel
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 955 bis 966), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter provides an overview of immersive virtual environments (IVE) in education with an emphasis on immersive virtual reality (IVR). A companion chapter in this volume focuses on a second type of IVE called augmented reality (AR). First, definitions are provided, focusing on concepts such as immersion, fidelity, presence, and simulations. Second, a review of research is presented for IVR that highlights the current and potential impact in PreK-12, higher education, and professional development settings. Findings suggest the use of IVR can lead to increased engagement. However, the synthesis also points to a relative dearth of published research for PreK-12 implementation. The chapter ends with a call for future research looking at key areas like special needs, potential negative long-term effects, training for teachers and students, and exploration of key concepts like embodied cognition, computational thinking, self-tracking, spatial reasoning, and situational/individual interests within IVE.
Von Richard E. Ferdig, Enrico Gandolfi, Zachary Immel im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Educational Opportunities for Immersive Virtual Reality Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | augmented realityaugmented reality , computational thinkingcomputational thinking , Denkenthinking , Virtual Realityvirtual reality |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Virtualität |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Educational Opportunities for Immersive Virtual Reality: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 233 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.