Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Anh Thu Pham |
The Craft of Code (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) A Middle-School Code Camp Experience Emphasizing Data Science for Social Good (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) A Middle-School Camp Emphasizing Data Science and Computing for Social Good (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Hendrik Thues |
Interest-based Recommendation in Academic Networks using Social Network Analysis (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
Katharina Thülen |
Mathebound mobil (2015)
| Siehe Mathebound mobil (2015)
|
Mareike Thumel |
Handeln im Feld der Medien- und informatischen Bildung (2023)
Tablets im Grundschulunterricht (2020)
Digitale Bildung im Grundschulalter (2020)
Inszenierungsmöglichkeiten eines mediengestützten Sportunterrichts (2020)
| |
Greta Thunberg |
| |
Michael Thuné |
What does it take to learn 'programming thinking'? (2005)
| Siehe What does it take to learn 'programming thinking'? (2005)
|
Silvia Thünemann |
Aktions-, Handlungs- und Praxisforschung (2021)
| Siehe Aktions-, Handlungs- und Praxisforschung (2021)
|
Ulrich Thünken |
Digital gestütztes Lernen (2020)
| Siehe Digital gestütztes Lernen (2020)
|
Hanspeter Thür |
«Privatsphäre wird zum Luxusgut» (2015)
| Siehe «Privatsphäre wird zum Luxusgut» (2015)
|
David J. Thurente |
Simulation in the undergraduate computer science curriculum (1990) (erschienen in SIGCSE 1990)
| |
Amt für Volksschule Thurgau |
Mobile Geräte - eine Orientierungshilfe (2016)
| Siehe Mobile Geräte - eine Orientierungshilfe (2016)
|
Annett Thüring |
Objektorientierte Programmierung - Kompetenzerwerb im Mastery Model des Inverted Classroom (2020)
Your Lesson, Your Way, Your Success (2020)
| |
Manfred Thüring |
Weiche Skills, harte Technik (2005) (erschienen in DeLFI 2005)
| |
Markus Thüring |
Projektmanagement Für Profis (2022)
| Siehe Projektmanagement Für Profis (2022)
|
Freistaat Thüringen |
Medienkunde (2009)
| Siehe Medienkunde (2009)
|
Thüringer Ministerium für Bildung. Jugend und Sport |
Umgang mit generativen KI-Modellen
| Siehe Umgang mit generativen KI-Modellen
|
Daniel Thurm |
Schulbücher und digitale Lernplattformen (2024)
| Siehe Schulbücher und digitale Lernplattformen (2024)
|
Chris Thurman |
Cracking the Code (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Paul Thurmond |
Computers and Instruction (1974) (erschienen in Rechner-Gestützter Unterricht)
| |
Christian M. Thurn |
Questioning central assumptions of the ICAP framework (2023)
| Siehe Questioning central assumptions of the ICAP framework (2023)
|
Julia Thurner-Irmler |
„Das find‘ ich MINT!“ (2021)
| Siehe „Das find‘ ich MINT!“ (2021)
|
Bertram Thurnherr |
Dynamic Consistency Constraints in the Conceptual Schema and Their Connections with the External Schema. (1980)
| |
Gregor Thurnherr |
Handlungskompetenzen prüfen (2020)
| Siehe Handlungskompetenzen prüfen (2020)
|
Thomas Thurnherr |
Den Menschen entschlüsseln (2016)
| Siehe Den Menschen entschlüsseln (2016)
|
Walter Thurnherr |
Fart proudly! (2022)
Die Herausforderungen der Digitalisierung für den Staat (2021)
«Werden die Rasierten von den Bärtigen oder die Bärtigen von den Rasierten ausgerottet?» (2024)
| |
Kyle Thurow |
Hands-on networking labs with embedded routers (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Hendrik Thüs |
Kontexterfassung, -modellierung und -auswertung in Lernumgebungen (2014) (erschienen in DeLFI 2014) Seamless Application Ecologies as Mobile Personal Learning Environments (2015)
Mobiles Professionelles Lernen in PRiME (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops) ScratchTab (2012)
Lernen und Arbeiten in mobilen persönlichen Lernumgebungen (2018)
Data Models in Learning Analytics (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops)
| |
K. Thuß |
KOMA - Das Konzept einer Fortbildung (2007) (erschienen in INFOS 2007 - Didaktik der Informatik in Theorie und Praxis)
| |
Sarah Thust |
Nein, während der Pandemie wurden nicht «nonstop» Intensivbetten abgebaut (2020)
| Siehe Nein, während der Pandemie wurden nicht «nonstop» Intensivbetten abgebaut (2020)
|
Mack Thweatt |
CSI closed lab vs. open lab experiment (1994) (erschienen in SIGCSE 1994) Gender differences in personality components of computer science students (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
| |
Christoph Thyssen |
Siehe Christoph Thyssen |
Siehe Christoph Thyssen |
Rinaldo Tibolla |
Facebook überfodert die Polizei (2015)
| Siehe Facebook überfodert die Polizei (2015)
|
Lee H. Tichenor |
Handling interpersonal issues for student team projects (1994) (erschienen in SIGCSE 1994) Inexpensive advanced graphics applications for the C.S. majors graphics class (1995) (erschienen in SIGCSE 1995)
| |
David Ticoll |
Digital Capital (2000)
| Siehe Digital Capital (2000)
|
Rebekah L. Tidwell |
Ethical and professional issues in computing (abstract) (1995) (erschienen in SIGCSE 1995) Implementing computer literacy (1986) (erschienen in SIGCSE 1986)
| |
Jennifer Tiede |
Pedagogical Media Competencies of Preservice Teachers in Germany and the United States (2015)
| Siehe Pedagogical Media Competencies of Preservice Teachers in Germany and the United States (2015)
|
Helge Tiedemann |
Flut, Färbung und Fakes (2024)
MedienScouts (2016)
| |
Paul Tiedemann |
Internet für Soziologen (1999)
| Siehe Internet für Soziologen (1999)
|
Wibke Tiedmann |
Christliche Schulen als Lern- und Lebensorte im 21. Jahrhundert (2023)
| Siehe Christliche Schulen als Lern- und Lebensorte im 21. Jahrhundert (2023)
|
Ernst Tiemeyer |
Handbuch IT-Management (2011)
E-Learning-Projekte erfolgreich managen (2002)
| |
Brendan Tierney |
Data Science (2018)
| Siehe Data Science (2018)
|
John Tierney |
Do You Suffer From Decision Fatigue? (2011)
| Siehe Do You Suffer From Decision Fatigue? (2011)
|
John Tierny |
Die Macht der Disziplin (2012)
Wie Sie Ihr Kind stark machen (2006)
| |
Jan Tiessen |
Evaluation der Kultusministerkonferenz (2023)
| Siehe Evaluation der Kultusministerkonferenz (2023)
|
Janko Tietz |
Der Sieg der Algorithmen (2014)
| Siehe Der Sieg der Algorithmen (2014)
|
Daniel A. Tietze |
Kooperative Softwareentwicklung (2001)
| Siehe Kooperative Softwareentwicklung (2001)
|
Juliet Tiffany-Morales |
Social Perceptions in Computer Science and Implications for Diverse Students (2017)
| Siehe Social Perceptions in Computer Science and Implications for Diverse Students (2017)
|
Linda Tigani |
SIGCSE Special Session (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Ulrike Tiggemann |
IKARUS-Multimediale Lernumgebung im Internet für die Lehrerbildung (1997) (erschienen in Informatik und Lernen in der Informationsgesellschaft)
| |
Taina Tikansalo |
A study of the development of students' visualizations of program state during an elementary object-oriented programming course (2007)
| Siehe A study of the development of students' visualizations of program state during an elementary object-oriented programming course (2007)
|
Nitasha Tiku |
The Google engineer who thinks the company’s AI has come to life (2022)
Inside the secret list of websites that make AI like ChatGPT sound smart (2023)
| |
Ahuva Tikvati |
Virtual trees for the byzantine generals algorithm (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
| |
Daniel S. Tilden |
Pythy (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Friederike Tilemann |
Siehe Friederike Tilemann |
Siehe Friederike Tilemann |
Eli Tilevich |
Reconciling the Promise and Pragmatics of Enhancing Computing Pedagogy with Data Science (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Transforming introductory computer science projects via real-time web data (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Creating stimulating, relevant, and manageable introductory computer science projects that utilize real-time web-based data (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Renate Tilgner |
Freie Bildungsmedien (OER) (2013)
| Siehe Freie Bildungsmedien (OER) (2013)
|
Christoph Till |
Das Gummibärenkartell (2012)
| Siehe Das Gummibärenkartell (2012)
|
Eric Tilley |
Weather Radar Algorithm Development using Google Blockly (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Jeff Tillinghast |
Student Demonstrations of Learning: Making Thinking Visible Using Pen and Touch (2016)
| Siehe Student Demonstrations of Learning: Making Thinking Visible Using Pen and Touch (2016)
|
Daniel Tillman |
Using Mobile Makerspaces to Support Classroom-based Augmented Reality (AR): A Scalable Framework for Encouraging Creativity and Innovation (2018)
Creative Use of Augmented Reality (AR) in the Classroom: A Synopsis of Three Empirical Studies (2018)
| |
Alexander Tillmann |
Siehe Alexander Tillmann |
Siehe Alexander Tillmann |
Angela Tillmann |
Siehe Angela Tillmann |
Siehe Angela Tillmann |
Klaus-Jürgen Tillmann |
Online_Offline (2011)
Heterogenität (2004)
| |
Nikolai Tillmann |
Engage your students by teaching programming using only mobile devices with TouchDevelop (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Stephan Tillmann |
Gestaltungsmöglichkeiten bei der Ausbildung (2000) (erschienen in LOG IN 2/2000)
| |
Frank Tilya |
IT and Educational Policy in the Sub-Saharan African Region (2009)
| Siehe IT and Educational Policy in the Sub-Saharan African Region (2009)
|
Michael Timm |
Bericht über die Fallstudie 'Notebooks als wesentlicher Bestandteil der Lehrerausbildung an der Universität Bremen' (2000)
| Siehe Bericht über die Fallstudie 'Notebooks als wesentlicher Bestandteil der Lehrerausbildung an der Universität Bremen' (2000)
|
Lilly Timme |
Hier sind Handys verboten (2024)
| Siehe Hier sind Handys verboten (2024)
|
Kathleen Timmerman |
Infrastructure for Continuous Assessment of Retained Relevant Knowledge (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Bettina Timmermann |
Die Katze im Computer (2008) (erschienen in LOG IN 154/155/2008) Zwölf Jahre Königsteiner Gespräche (2005) (erschienen in LOG IN 135 / 2005) Informatische Bildung in Deutschland (2011)
Konzepte für die Begabtenförderung auf dem Gebiet der Informatik und ihre Umsetzung am Schülerrechenzentrum Dresden. (2003) (erschienen in Informatische Fachkonzepte im Unterricht) Der sächsische Informatik-Wettbewerb (2001) (erschienen in Informatikunterricht und Medienbildung)
| |
Franziskus Timmermann |
Unterstützung des Unterrichts durch einen interaktiven Editor zur Darstellung graphischer Strukturen mit einer Schnittstelle zur Animation. (1991) (erschienen in Informatik: Wege zur Vielfalt beim Lehren und Lernen)
| |
Ellen Timminga |
Test Construction from Item Banks (erschienen in Rasch Models)
| |
Carolyn Timms |
Because it’s boring, irrelevant and I don’t like computers (2007)
| Siehe Because it’s boring, irrelevant and I don’t like computers (2007)
|
Jodi Tims |
SIGCSE 2015 (2015)
SIGCSE 2016 (2016)
| |
Serena Tinari |
Der seltsame Fall der Swiss National COVID-19 Science Task Force (2021)
| Siehe Der seltsame Fall der Swiss National COVID-19 Science Task Force (2021)
|
Niko Tinbergen |
The Study of Instinct (1951)
Social Behavior in Animals (1953)
| |
Ian Tindal |
Developing technology-enhanced work-focussed learning (2008) (erschienen in Technology Support for Self-Organized Learners)
| |
Jeffrey Ting |
Interactive Logbook (2005)
| Siehe Interactive Logbook (2005)
|
Jennifer Tingen |
Laptop Initiatives: Summary of Research Across Six States (2011)
| Siehe Laptop Initiatives: Summary of Research Across Six States (2011)
|
Robert Tinker |
Teaching and Assessing Knowledge Integration in Science (2006)
| Siehe Teaching and Assessing Knowledge Integration in Science (2006)
|
J. D. Tinsley |
Informatics in elementary education (1983)
| Siehe Informatics in elementary education (1983)
|
Andrea Tipold |
TiHoVideos - Ein YouTube-Kanal unterstützt Lehren und Lernen - weltweit (2014) (erschienen in GML2 2014)
| |
Rudolf Tippelt |
Qualitätssicherung im Bildungswesen (2008)
Qualitätsstandards und Forschungsevaluationen in der Erziehungswissenschaft
Weiterbildungsforschung (2011) (erschienen in Empirische Bildungsforschung)
| |
Felipe Tirado |
Inducing student interaction in a virtual environment (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Ethan J. Tira-Thompson |
Introducing an experimental cognitive robotics curriculum at historically black colleges and universities (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) An inexpensive hand-eye system for undergraduate robotics instruction (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
| |
Thanassis Tiropanis |
Satellite-Enabled Interactive Education (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) Evaluating a web-based information system for managing master of science summer projects (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Ville Tirronen |
Fixed versus Growth Mindset Does not Seem to Matter Much (2018) (erschienen in ICER 2018)
| |
Darren Tirto |
Language, Thinking, Code (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Joe Tise |
Coaching Teachers to Teach Computer Science with Equity-focused Teacher Standards (2024) (erschienen in WIPSCE '24)
| |
Massimo Tisi |
The MDE Diploma (2011) (erschienen in Computer Science Education 4/2011)
| |
Serge Tisseron |
Kampf dem Missbrauch von Bildschirmen (2018)
| Siehe Kampf dem Missbrauch von Bildschirmen (2018)
|
Allison Titcomb |
The Emerging Role of Self-Perception in Student Intentions (2015)
| |
Vera Titschen |
Besondere Anforderungen an ein berufsbegleitendes Weiterbildungsangebot für Mediziner (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops)
| |
Stephan Tittel |
Mobiles aktivierendes Lernen im Bauingenieurwesen (2012) (erschienen in DeLFI 2012) Ein Assistent zur Konzeption von Lernaufträgen für das Lernen am Produktionsarbeitsplatz (2017) (erschienen in DeLFI 2017) Situiertes Mobiles Lernen - Potenziale, Herausforderungen und Beispiele (2013)
Eine Lernanwendung für arbeitsprozessintegriertes und -orientiertes Lernen zur Steigerung der beruflichen Handlungskompetenz mittels einer stärkeren Orientierung der Ausbildung an beruflichen Handlungssituationen (2016) (erschienen in DeLFI 2016) Durchgängige Integration einer Creative Commons Lizenzverwaltung in die Open Learning Content Authoring & Management Plattform docendo (2010) (erschienen in DeLFI 2010) Modellierung der Kompetenzen Lernender (2015)
| |
Dietlind Tittelbach-Helmrich |
Das Projekt «eCampus» (2016) (erschienen in Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung)
| |
Peter Tittenberger |
Handbook of Emerging Technologies for Learning (2009)
| Siehe Handbook of Emerging Technologies for Learning (2009)
|
Nate Titterton |
New roles for students, instructors, and computers in a lab-based introductory programming course (2003) (erschienen in SIGCSE 2003)
| |
Nathaniel Titterton |
SNAP! (build your own blocks) (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Experiences with lab-centric instruction (2010) (erschienen in Computer Science Education 2/2010) Using collaboration to overcome disparities in Java experience (2012)
Oh, Snap! Enabling and Encouraging Success in CS1 (Abstract Only) (2015)
| |
Lydia Tittler |
Schulinformatik in Österreich (2003)
| Siehe Schulinformatik in Österreich (2003)
|
Ilka Titze |
FIT4Campus (2011)
| Siehe FIT4Campus (2011)
|
Mikko Tiusanen |
Towards an ideal software engineering project course (2015) (erschienen in Koli Calling 2015)
| |
Bunny J. Tjaden |
How visual software influences learning in college students (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) Do lab modules in CS actually help students? (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
| |
Andrew Tjang |
Providing Meaningful Feedback for Autograding of Programming Assignments (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Exploring Gender Diversity in CS at a Large Public R1 Research University (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
A Min Tjoa |
Trust, Privacy and Security in Digital Business (2021)
| Siehe Trust, Privacy and Security in Digital Business (2021)
|
Zuzana Tkáčová |
Inquiry-Based Learning in Computer Science Classroom (2019)
| Siehe Inquiry-Based Learning in Computer Science Classroom (2019)
|
Mounir Tlili |
XWiki concerto (2008) (erschienen in WikiSym 2008)
| |
Tom Tlok |
Robuste Erkennung von KI-generierten Texten in deutscher Sprache (2023)
| Siehe Robuste Erkennung von KI-generierten Texten in deutscher Sprache (2023)
|
Jens Többen |
Jung, schnell, witzig, rechts (2024)
| Siehe Jung, schnell, witzig, rechts (2024)
|
M. Tober |
Die didaktische Aufbereitung von Content als bestimmendes Gestaltungsmerkmal von selbstgesteuertem Wissenstransfer. (2004) (erschienen in DeLFI 2004)
| |
Sigmund Tobias |
Game-Based Learning (2014)
| Siehe Game-Based Learning (2014)
|
Alexander Tobias Neumann |
Generative KI zur Lernenbegleitung in den Bildungswissenschaften (2024)
| Siehe Generative KI zur Lernenbegleitung in den Bildungswissenschaften (2024)
|
Hubertus von Tobien |
Die manipulierte Information (1978)
| Siehe Die manipulierte Information (1978)
|
William Tobin |
The «Grammar» of Schooling (1994)
| Siehe The «Grammar» of Schooling (1994)
|
David Tobinski |
Unterschiede beim Memorieren von Quelltexten zwischen NovizInnen und ExpertInnen der objektorientierten Programmierung (2017) (erschienen in Informatische Bildung zum Verstehen und Gestalten der digitalen Welt) Schülerinteresse an Informatik und Informatikunterricht (2017)
Measuring Learners’ Interest in Computing (Education) (2017)
| |
David A. Tobinski |
What do the terms computer, internet, robot, and CD have in common? (2018)
Automatic Assessment of Source Code Highlighting Tasks (2018) (erschienen in Koli Calling 2018)
| |
Andreas Tobler |
Plötzlich heisst es, sie sei tot (2023)
Finanzieren wir das Studentenleben? (2022)
Der alte Traum von der egalitären Gesellschaft (2013)
Wie die 5G-Verschwörungstheoretiker ihr Netz auswerfen (2019)
«Wir leben in einem Feudalismus» (2018)
Die Frauenbeschimpfer (2021)
| |
Jens Tobor |
9 Mythen über generative KI in der Hochschulbildung (2024)
| Siehe 9 Mythen über generative KI in der Hochschulbildung (2024)
|
Jecton Tocho Anyango |
Teaching Programming in Kenya and South Africa (2018) (erschienen in Koli Calling 2018)
| |
Klaus Tochtermann |
Wissenstransfer mit Wikis und Weblogs (2010)
Semantic Web - Geschichte und Ausblick einer Vision (2006) (erschienen in Semantic Web) Für Wissensmanagement gibt es keine Patentlösung (2006)
| |
Giovanni Todaro |
Metacognition in Web-Based Learning Activities (2006) (erschienen in Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers)
| |
K. Todd Stevens |
Using large projects in a computer science curriculum (panel session) (2000) (erschienen in SIGCSE 2000) Using software development teams in a classroom environment (1999) (erschienen in SIGCSE 1999)
| |
Rolf Todesco |
Siehe Rolf Todesco |
Siehe Rolf Todesco |
Ljupčo Todorovski |
Assessing the Agreement in the Bebras Tasks Categorisation (2020)
| Siehe Assessing the Agreement in the Bebras Tasks Categorisation (2020)
|
Rainer Todtenhoefer |
Assessment and comparison of local and global SW engineering practices in a classroom setting (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Joachim Tödter |
Steigerung des Autonomiegrades von autonomen Transportrobotern im Bereich der Intralogistik - technische Entwicklungen und Implikationen für die Arbeitswelt 4.0 (2015)
| Siehe Steigerung des Autonomiegrades von autonomen Transportrobotern im Bereich der Intralogistik - technische Entwicklungen und Implikationen für die Arbeitswelt 4.0 (2015)
|
Maria Camilla Tödtli |
Narrative Hypervideos (2012)
| Siehe Narrative Hypervideos (2012)
|
Michael Toepel |
KI@Bildung (2021)
| Siehe KI@Bildung (2021)
|
Bettina Toferer |
PISA 2022 - Österreich (2023)
| Siehe PISA 2022 - Österreich (2023)
|
Alvin Toffler |
Siehe Alvin Toffler |
Siehe Alvin Toffler |
Heidi Toffler |
Überleben im 21. Jahrhundert (1993)
Die Helden von Morgen (2009) (erschienen in GDI Impuls 3/09)
| |
Andreas Toggweiler |
Mit dem Tablet-Computer per Du (2012)
| Siehe Mit dem Tablet-Computer per Du (2012)
|
Antonio Togni |
«Fehlverhalten muss Konsequenzen haben» (2018)
| Siehe «Fehlverhalten muss Konsequenzen haben» (2018)
|
Yancy Toh |
The Singapore experience (2011) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 6)
| |
Sayaka Tohyama |
Constructive Interaction on Collaborative Programming (2017)
| Siehe Constructive Interaction on Collaborative Programming (2017)
|
Tatsuya Tohyama |
A visual learning tool for database operation (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013)
| |
Katharina Toifl |
Language Teaching in Live Online Environments (2009) (erschienen in Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition)
| |
Seppo Toikka |
ICT Supported Interorganizational Knowledge-Creation (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Tarmo Toikkanen |
The Code ABC MOOC (2017)
| Siehe The Code ABC MOOC (2017)
|
Tuula Toivanen-Labiad |
Health-Game Development in University (2017)
| Siehe Health-Game Development in University (2017)
|
Hanna Toiviainen |
Design Principles and Practices for the Knowledge-Practices Laboratory (KP-Lab) Project (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Tapani Toivonen |
CT 2.0 (2021)
Using JS-Eden to introduce the concepts of reinforcement learning and artificial neural networks (2016) (erschienen in Koli Calling 2016)
| |
Alexander Tokar |
Science and the Internet (2012)
| Siehe Science and the Internet (2012)
|
Kim Oliver Tokarski |
Lehre vor dem Hintergrund der Digitalisierung (2016)
| Siehe Lehre vor dem Hintergrund der Digitalisierung (2016)
|
Mayya Tokman |
Automated assessment of short free-text responses in computer science using latent semantic analysis (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Improving CS education at Wits using an online assessment and evaluation system (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Robert S. Tokunaga |
Following you home from school (2009)
| Siehe Following you home from school (2009)
|
Jos Tolboom |
Evaluating the New Secondary Informatics Curriculum in The Netherlands (2023)
The Second Decade of Informatics in Dutch Secondary Education (2018)
Exploring Teachers' PCK for Computational Thinking in Context (2021)
Computational Thinking in the Mathematics Classroom (2021)
A New Informatics Curriculum for Secondary Education in The Netherlands (2016)
| |
Cheri A. Toledo |
Digital Culture (2007)
| Siehe Digital Culture (2007)
|
Jia Tolentino |
Trick Mirror (2019)
| Siehe Trick Mirror (2019)
|
Silvia Rosenthal Tolisano |
Digital Storytelling Tools for Educators (2009)
| Siehe Digital Storytelling Tools for Educators (2009)
|
Robert Tolksdorf |
HTML & XHTML
Informationen im Web erschließen (1998) (erschienen in LOG IN 3/4/1998) Towards Wikis as Semantic Hypermedia (2006)
| |
Bill Toll |
The distributed course - a curriculum design paradigm (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
| |
William E. Toll |
Decision points in the introduction of parallel processing into the undergraduate curriculum (1995) (erschienen in SIGCSE 1995)
| |
Nicholas H. Tollervey |
Python in Education (2015)
| Siehe Python in Education (2015)
|
Konrad Tollmar |
The Dwelling as a Place for Work (1998)
Video Mediated Communication for Domestic Environments - Architectural and Technological Design (1999)
| |
Tolstoi |
Krieg und Frieden
| |
Paul Tolstoi |
Experiences from an Experiential Learning Course on Games Development (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Laura Toma |
An Instrument to Assess Self-Efficacy in Introductory Algorithms Courses (2017)
Self-Efficacy, Cognitive Load, and Emotional Reactions in Collaborative Algorithms Labs - A Case Study (2018)
| |
Martin J. Tomasik |
Data-based decision making in einer digitalen Welt (2023)
Educational gains of in-person vs. Distance learning in primary and secondary schools (2020)
| |
James E. Tomayko |
Teaching software development in a studio environment (1991) (erschienen in SIGCSE 1991) A Comparison of Pair Programming to Inspections for Software Defect Reduction (2002) (erschienen in Computer Science Education 3/2002) Applying the personal software process in CS1 (1998) (erschienen in SIGCSE 1998) Agile Software Development (2002) (erschienen in Computer Science Education 3/2002)
| |
Peter Tomcsányi |
Little Beaver (2011) (erschienen in Informatics in Schools)
| |
Monika Tomcsányiová |
Categorization of Pictures in Tasks of the Bebras Contest (2013)
Using Computer Games as Programming Assignments for University Students and Secondary School Pupils (2013)
Case Study on the Process of Teachers Transitioning to Teaching Programming in Python (2018)
Little Beaver (2011) (erschienen in Informatics in Schools)
| |
Astrid Tomczak-Plewka |
Kühler Kopf in 5G-Debatte (2021)
| Siehe Kühler Kopf in 5G-Debatte (2021)
|
Ivan Tomek |
ICCAL '92 (1992)
CAI for Introductory Computer Organization (1989) (erschienen in ICCAL '89)
| |
Sara Tomek |
Understanding Statistics Using R (2013)
| Siehe Understanding Statistics Using R (2013)
|
D. S. Tomer |
Integration of mathematical topics in CS1 and CS2 (panel) (1998) (erschienen in SIGCSE 1998) CS1 and CS2 (panel session) (2000) (erschienen in SIGCSE 2000)
| |
Joe Tomlinson |
The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
| Siehe The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
|
John Tomlinson |
The Culture of Speed (2007)
'Your Life - To Go' (2006)
| |
Sally Tomlinson |
Ignorant Yobs? (2013)
| Siehe Ignorant Yobs? (2013)
|
Jane Toms |
Electronic [re]constitution of groups (2006) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1)
| |
Dzintars Tomsons |
Virtual school project for professional IT teachers in Latvia (poster) (1997)
| |
Cathrine Tømte |
ICT in Initial Teacher Training (2010)
| Siehe ICT in Initial Teacher Training (2010)
|
Martin van Tonder |
Jenuity (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Edmond Tondeur |
Führen in sozialen Organisationen
| Siehe Führen in sozialen Organisationen
|
Jo Tondeur |
Information and Communication Technology and Education (2018)
Section Introduction: Professional Learning and Development of Teachers (2018) (erschienen in Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education) Believers, critics, and the unperturbed (2024) Factors affecting pre- and in-service use of technology in teaching: Implications for research and practice – Part 1 (2018)
Preparing (student-)teachers in using technology in their teaching: An international perspective – Part 1 (2018)
Research-Based Implications for Policy and Practice: Outcomes from EduSummIT 2017 – The Fifth International Summit on Information Technology in Education – Part 1 (2018)
Technological pedagogical content knowledge - a review of the literature (2012)
The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers
Using Online Tools to Support Technology Integration in Education (2009)
The contribution of pupil, classroom and school level characteristics to primary school pupils’ ICT competences Investigating contextual knowledge within TPACK (2022)
Thematic Working Group 7 - Future Learning Environment: Integrating Digital and Physical Learning Spaces (2023)
| |
Keywan Tonekaboni |
«Unter Linux leidet die Produktivität» (2022)
Kreative Rechnungen (2020)
| |
Jeffrey H. Toney |
Prediction of modulators of pyruvate kinase in smiles text using aprori methods (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Emma Tonkin |
If it quacks like a duck (2008)
| Siehe If it quacks like a duck (2008)
|
Sharon Tonner |
Mobile Phones and Mobile Learning (2011)
| Siehe Mobile Phones and Mobile Learning (2011)
|
Kai-Christian Tönnsen |
Technik für den Erwerb technischer Bildung (2014)
| Siehe Technik für den Erwerb technischer Bildung (2014)
|
Hülya Topcuoglu |
Flexibilisierung durch Lehr- und Lernszenerien von Business-Fallstudien durch CaseML (2007)
| Siehe Flexibilisierung durch Lehr- und Lernszenerien von Business-Fallstudien durch CaseML (2007)
|
Michael Töpel |
Lernen mit Notebooks (2002) (erschienen in Notebooks im Unterricht) Notebooks: Der erste Schritt zum «Persönlichen Digitalen Assistenten» (2003)
Künstliche Intelligenz (KI), Offenheit und Pädagogik (2023)
Notebooks in der Hamburger Lehrerausbildung (2004) (erschienen in SEMIK-Impulse für die Lehrerbildung)
| |
Armin Töpfer |
Siehe Armin Töpfer |
Siehe Armin Töpfer |
W. Töpfer |
Software-Test: BodyWorks 5.0 (1996) (erschienen in LOG IN 2/1996)
| |
Heikki Topi |
Computing curricula 2004 (2004) (erschienen in SIGCSE 2004) Advancing Data Science for Students of All Majors (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) The computing ontology project (2007) What is masters level education in informatics? (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Report on the ACM/IEEE-CS undergraduate curricula recommendations (2009) (erschienen in SIGCSE 2009) Report on the future of computing education summit (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) Towards Grand Challenges in Computing Education Across Disciplines (2015)
| |
Rob Toplis |
Towards a Framework for Developing the Emotional Intelligence of Secondary School Students Through the Use of VLEs (2017)
| Siehe Towards a Framework for Developing the Emotional Intelligence of Secondary School Students Through the Use of VLEs (2017)
|
Matthew Topol |
Virtualized games for teaching about distributed systems (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
| |
Neal Topp |
Teachers and Technology (2000)
| Siehe Teachers and Technology (2000)
|
Jörn Töpper |
Das Projekt «eCampus» (2016) (erschienen in Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung) Lernplattformen in der Schule (2011)
| |
Greg Toppo |
The Game Believes in You (2015)
| Siehe The Game Believes in You (2015)
|
F. Topsoe |
Informationstheorie (1973)
| |