/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Assessing the Agreement in the Bebras Tasks Categorisation

Žan Ternik, Ljupčo Todorovski, Irena Nančovska Šerbec
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational ThinkingThe participants of the Bebras competitions solve tasks that involve informatics concepts and require computational thinking (CT) skills for general problem solving. The recent popularity of Bebras is closely related to the increasing interest in development of the CT skills among the school students of all ages. Despite the increase in interest, we still lack a consensual, unambiguous definition and/or categorization of CT skills. In this paper, we provide an empirical evidence for the ambiguity of the current categorization of CT skills by assessing the agreement among experts when annotating five tasks of the Slovene Bebras competition in 2019. The empirical data include the annotations of the selected tasks by six experts, where each of them was required to annotate a given task with one to three categories of CT skills required to solve it. The categorization of the CT skills used in the experiment include the five categories of the well-known categorization Dagiené, Sentance and Stupuriene: algorithmic thinking, decomposition, generalization, evaluation and abstract thinking. To narrow down the broad scope of the first category of algorithmic thinking, we introduced a new, sixth category of modelling and simulation. Despite this specialization of the categorization scheme, the measurement of the Fleiss’ Kappa statistics on the empirical data, shows a weak agreement among the experts, especially for the general category of abstract thinking. This result confirms the lack of consensus among experts about the delineation between different categories of CT skills. A possible explanation of this results is that reaching a consensus about the definition and categorization of the CT skills within the heterogeneous group of experts involving teachers, programmers and computer scientists, is a challenging task. The result also calls for further effort in reaching such a consensus that would lead to deeper understanding and better teaching of the CT skills.
Von Žan Ternik, Ljupčo Todorovski, Irena Nančovska Šerbec im Konferenz-Band Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (2020) im Text Assessing the Agreement in the Bebras Tasks Categorisation

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lucia Budinská, Valentina Dagiene, Gerald Futschek, Karolína Mayerová, Seymour Papert, Jiří Vaníček, Michaela Veselovská, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Informatik-Biber, LehrerInteacher, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Simulation, Statistikstatistics
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 13, 8, 14, 7, 17, 2, 4, 13, 4, 5, 3, 83224785782
2008 Informatics Education - Supporting Computational Thinking (Roland Mittermeir, Maciej M. Syslo) 1, 7, 7, 12, 1, 8, 1, 2, 9, 3, 3, 82720081234
2016 local web  Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Andrej Brodnik, Françoise Tort) 8, 3, 11, 2, 14, 1, 1, 4, 2, 4, 1, 5331395412
2017 local web  Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Valentina Dagiene, Arto Hellas) 11, 3, 14, 4, 17, 2, 7, 12, 1, 3, 2, 4141694478
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 12, 10, 18, 5, 18, 7, 6, 18, 1, 5, 3, 81852181182
2008 local web  Bebras International Contest on Informatics and Computer Literacy (Valentina Dagiene, Gerald Futschek) 8600
2016 local web  What Makes Situational Informatics Tasks Difficult? (Jiří Vaníček) 6, 4, 4, 2, 5, 1, 3, 8, 1, 4, 2, 6456132
2017 local web  Bebras Task Analysis in Category Little Beavers in Slovakia (Lucia Budinská, Karolína Mayerová, Michaela Veselovská) 3, 1, 2, 2, 2, 4, 1, 2, 1, 1, 1, 3463107

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Assessing the Agreement in the Bebras Tasks Categorisation: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 1193 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.