What Makes Situational Informatics Tasks Difficult?Jiří Vaníček
Zu finden in: Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Seite 90 bis 101), 2016
![]() ![]() |
![]() |

Zusammenfassungen

The paper discusses five different indicators of a contest task difficulty. We study which of the indicators are correlated. Index of task difficulty was defined as a combination of indicators with the aim of pinpointing the factors that have impact on a contest task difficulty. The index has been constructed on the basis of calculations from some of these indicators.
Using statistical analysis of data from Czech Beaver of Informatics contest we try to assess if some of the proposed factors can be reliable indicators of whether a task is more or less difficult. The findings show that there is a provable link between a task difficulty and the use of formalized description of the task, structuring, optimization, task assignment reading comprehension difficulty and interactivity of answers. The findings of this research study will be useful for organizers of informatics contests as well as school curricula developers.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
4 Erwähnungen 
- Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2018)
- Gender Differences in Graph Tasks - Do They Exist in High School Bebras Categories Too? (Lucia Budinská, Karolína Mayerová, Michal Winczer)
- Gender Differences in Graph Tasks - Do They Exist in High School Bebras Categories Too? (Lucia Budinská, Karolína Mayerová, Michal Winczer)
- Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking - 13th International Conference, ISSEP 2020, Tallinn, Estonia, November 16-18, 2020 Proceedings (Külli Kori, Mart Laanpere) (2020)
- Difficulty of Bebras Tasks for Lower Secondary Blind Students (L’udmila Jašková, Natália Kostová)
- Assessing the Agreement in the Bebras Tasks Categorisation (Žan Ternik, Ljupčo Todorovski, Irena Nančovska Šerbec)
- Participants’ Perception of Tasks in an Informatics Contest (Jiří Vaníček, Václav Šimandl)
- Difficulty of Bebras Tasks for Lower Secondary Blind Students (L’udmila Jašková, Natália Kostová)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.