Difficulty of Bebras Tasks for Lower Secondary Blind StudentsL’udmila Jašková, Natália Kostová
Zu finden in: Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (Seite 3 bis 14), 2020
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Zusammenfassungen
A special category for blind lower secondary students has been in the Bebras challenge since 2013. During its existence we have adapted 63 tasks for blind students. But in many cases their difficulty was not correctly determined. We have analysed the influence of various factors on the real difficulty of tasks. We have discovered a significant influence of affiliation to the thematic area. It is also important what cognitive operations the competitor must perform to solve the task. We also observed a lower success rate of younger blind students. It has not been confirmed that the length of the assignment would have a significant effect on the difficulty.
Von L’udmila Jašková, Natália Kostová im Konferenz-Band Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (2020) im Text Difficulty of Bebras Tasks for Lower Secondary Blind Students Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Gerald Futschek , Yasemin Gülbahar , Martina Kabátová , Erinç Karataş , Monika Tomcsányiová , Jiří Vaníček | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatik-Biber | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.