Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Teachers need knowledge and skills to make effective use of the growing variety of media and technology texts and tools available for use in elementary and secondary education. For this reason, pedagogical media competencies are highly relevant for teachers’ professional development. The theory of media pedagogical competencies is first defined and then located in the context of the relevant scholarly literature from both Germany and the United States. We conducted a comparative analysis of German and U.S. pedagogical media competency models and report data on a survey of teacher education programs in Germany and the United States to identify the proportion of programs of study that include courses in media didactics, media and school reform, and media education. We consider the implications of the missing connections between the theoretical framework of pedagogical media competencies and the current practice of media pedagogical teacher training, revealing implications for further work needed to improve the integration of media in various school-related contexts.
Von Jennifer Tiede, Silke Grafe, Renee Hobbs im Text Pedagogical Media Competencies of Preservice Teachers in Germany and the United States (2015) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Stifung Bertelsmann , Katie Clinton , Silke Grafe , Petra Grell , Bardo Herzig , Henry Jenkins , Heinz Moser , Horst Niesyto , Fritz Oser , Ravi Purushotma , Alice J. Robison , Renate Schulz-Zander , L. Shulman , Gerhard Tulodziecki , Margaret Weigel , Franz E. Weinert | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | LehrerInnen-Bildungteacher training | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
5 Erwähnungen
- Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 35(1) (2017)
- Digitale Heterogenität von Lehrpersonen - Herausforderung oder Chance für die ICT-Integration in Schulen? (Doreen Prasse, Beat Döbeli Honegger, Dominik Petko) (2017)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- Digitale Transformation - Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 2/2018 (2018)
- Digitale Transformation in Bildung und Schule - Facetten, Entwicklungslinien und Herausforderungen für die Lehrerinnen- und Lehrerbildung (Dominik Petko, Beat Döbeli Honegger, Doreen Prasse) (2018)
- «Technological Pedagogical Content Knowledge» als Leitmodell medienpädagogischer Kompetenz (Mirjam Schmid, Dominik Petko) (2020)
- Jahrbuch Medienpädagogik 17 - Lernen mit und über Medien in einer digitalen Welt (Klaus Rummler, Ilka Koppel, Sandra Aßmann, Patrick Bettinger, Karsten D. Wolf) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Pedagogical Media Competencies of Preservice Teachers in Germany and the United States: Artikel als Volltext (: , 84 kByte; : 2021-03-21) | |
Pedagogical Media Competencies of Preservice Teachers in Germany and the United States: Artikel als Volltext (: , 84 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.