Evaluating the New Secondary Informatics Curriculum in The NetherlandsNataša Grgurina, Jos Tolboom, Bart Penning de Vries
Publikationsdatum:
Zu finden in: Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (Seite 155 bis 166), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Since the introduction of Informatics as an elective course in secondary education in the Netherlands in 1998, the implemented curriculum is being regularly monitored. The results of the large 2013 secondary Informatics teachers survey contributed to the revision of the Informatics curriculum. This revised curriculum came into effect in 2019. In line with regular curriculum monitoring practices, the Netherlands Institute for Curriculum Development is polling the secondary Informatics teachers to understand their views and opinions on the intended curriculum and to learn about their implemented curriculum The results indicate that the majority of the respondents find the new Informatics curriculum better than the old one and that it offers a solid foundation for their teaching practice. A minority either misses some content in the curriculum or considers it overloaded with content, and some find it not to be up to date. Furthermore, the results of this survey are compared to the results of the 2013 survey to assess to what extent the new Informatics curriculum meets the teachers’ needs and recommendations better.
Von Nataša Grgurina, Jos Tolboom, Bart Penning de Vries im Konferenz-Band Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education im Text Evaluating the New Secondary Informatics Curriculum in The Netherlands (2023) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Erik Barendsen , Natasa Grgurina , Gabriel Parriaux , Jean-Philippe Pellet , Jos Tolboom | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , NiederlandeThe Netherlands | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Lehrplan 21 |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Evaluating the New Secondary Informatics Curriculum in The Netherlands: Artikel als Volltext @ Springer (: , 213 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.