Educational gains of in-person vs. Distance learning in primary and secondary schoolsA natural experiment during the COVID-19 pandemic school closures in Switzerland
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Zusammenfassungen
Using data from a computer-based formative feedback system, we compare learning gains in the 8 weeks of school
closures related to the COVID-19 pandemic in Switzerland with learning gains in the 8 weeks before these school
closures. The school performance in mathematics and language of N =28,685 pupils is modelled in second-order
piecewise latent growth models with strict measurement invariance for the two periods under investigation. While
secondary school pupils remain largely unaffected by the school closures in terms of learning gains, for primary school
pupils learning slows down and at the same time interindividual variance in learning gains increases. Distance learning
arrangements seem an effective means to substitute for in-person learning, at least in an emergency situation, but not all
pupils benefit to the same degree.
Von Martin J. Tomasik, Dominik Helbling, Urs Moser im Text Educational gains of in-person vs. Distance learning in primary and secondary schools (2020) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
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Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
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1 Erwähnungen
- No Loss, No Gain? COVID-19 school closures and Swiss fifth-graders' competencies and self-concept in mathematics (Miriam Compagnoni, Beat Rechsteiner, Urs Grob, Nicole Bayer, Andrea Wullschleger, Katharina Maag Merki) (2023)
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.