/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Ignorant Yobs?

Low Attainers in a Global Knowledge Economy
Sally Tomlinson , local 
Buchcover
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Ignorant Yobs?What happens to young people who are defined as lower attainers or having learning difficulties in a global knowledge economy?
How do we stop those with learning difficulties or disabilities being seen as social problems or simply as consumers of resources?

Governments in developed countries are driven by the belief that in a global economy all citizens should be economically productive, yet they are still not clear about the relationship between the education of low attainers and the labour market. Ignorant Yobs?: Low Attainers in a Global Knowledge Economy examines this international phenomenon, exploring how those with learning difficulties are treated in a world economy where even low-skilled jobs require qualifications.
This unique book provides an examination of countries which converge on the issue of the low attaining population, despite differing on political, economic and cultural dimensions. In doing so, it considers some thorny issues at the forefront of education policy and provision:
  • The increasing competitive stratification within education systems;
  • The impact of governments who have put competition in the labour market at the heart of their policies;
  • Social control of potentially disruptive groups, social cohesion and the human rights agenda;
  • The expansion of a special education industry driven by the needs of middle class, aspirant and knowledgeable parents, anxious about the success of their "less able" children.
Written by an internationally renowned scholar, Ignorant Yobs?: Low Attainers in a Global Knowledge Economy synthesises a range of complex, highly topical issues and suggests how those with learning difficulties might, with government and employer support, contribute to a flexible labour market. This book, using original discussions in England, the USA, Germany, Malta and Finland, will be of interest to a wide audience of policy-makers, practitioners, administrators, and politicians, in addition to undergraduate, postgraduate and research students and academics.
Von Klappentext im Buch Ignorant Yobs? (2013)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • 1. Unpicking the global knowledge economy and education local 
  • 2. England: social problems and special needs
  • 3. England: endless vocational initiatives
  • 4. England: working with the lower attainers
  • 5. USA: divergence by race
  • 6. Germany: transition to where?
  • 7. Malta: colonial and religious legacies
  • 8. Finland: a model for us all?
  • 9. Conclusions: low attainers, low-skill work and fl exicurity

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lesley Farrell , Tara Fenwick

Begriffe
KB IB clear
Arbeitwork , Finnland , Globalisierungglobalization , Lernenlearning , USA
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 local  Educating the Global Workforce (Lesley Farrell, Tara Fenwick) 8, 1, 1, 1, 1, 5, 3, 7, 4, 3, 5, 3 163254

iconVolltext dieses Dokuments

Ignorant Yobs?: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 765 kByte)
Unpicking the global knowledge economy and education: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 70 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.