Case Study on the Process of Teachers Transitioning to Teaching Programming in PythonEva Klimeková, Monika Tomcsányiová
Zu finden in: Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Seite 216 bis 227), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The aim of our research was to investigate the process of teachers transitioning to teaching programming in Python, with respect to the challenges they face and support they require. Through the methods of qualitative research, we analysed a number of cases where computer science teachers transitioned from teaching in Pascal to Python. Based on the analysis of these cases, we propose a categorization for the transformation process. We identified influencing factors and present recommendations to support teachers transitioning to teaching a new language. We believe our research will contribute to improved support for teachers transitioning to teaching programming basics in new programming languages.
Von Eva Klimeková, Monika Tomcsányiová im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text Case Study on the Process of Teachers Transitioning to Teaching Programming in Python Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Amjad AlTadmri , Neil C. C. Brown , Michael Kölling , William Robinson | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , LehrerInteacher , Programmierenprogramming , Programmiersprachenprogramming languages , Python | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | blockbasierte Programmierumgebungen, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Case Study on the Process of Teachers Transitioning to Teaching Programming in Python: Artikel als Volltext @ Springer (: , 337 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.