IT and Educational Policy in the Sub-Saharan African RegionFrank Tilya
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1145 bis 1159), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter presents an overview of Information Technology (IT) and education policies in sub-Saharan Africa. The chapter begins with the discussion of ethnic, socio-economic and the educational systems of the region and their interaction. It then discusses information technology policies and how they can be integrated into education systems of the region. At the beginning 2006, 28 of the sub-Saharan countries had developed national IT policies aimed at ameliorating the realization of national development goals. These policies were global in the sense that it was at the discretion of each government ministry to develop appropriate implementation strategies. It is argued that the IT policies in Education in sub-Saharan Africa must address at least six strategic objectives: IT professional development for management, teaching and learning, electronic content resource development and distribution, access of IT infrastructure, connectivity, community engagement and research and development. Recommendations for further policy development are given.
Von Frank Tilya im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text IT and Educational Policy in the Sub-Saharan African Region Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
IT and Educational Policy in the Sub-Saharan African Region: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 113 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.