What do the terms computer, internet, robot, and CD have in common?an empirical study on term categorization with students
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Zusammenfassungen
The ability to categorize concepts is an essential capability for human thinking and action. This is why both psychology and subject-specific educational research deal with this topic. For computer science education, there have been no corresponding studies available so far. This paper reports on an empirical study in which around 500 German students from primary to higher education were presented with 23 IT-related terms (such as computer, Facebook, hard drive, virus) with a request to assign these to self-defined categories and to give the categories individual names. This paper gives a first insight into the categorization behavior.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Torsten Brinda , Ira Diethelm , Nina Schneider | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education | ||||||||||||||||||
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Nicht erwähnte Begriffe | Informatik, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
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What do the terms computer, internet, robot, and CD have in common?: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 714 kByte; : ) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.