Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Nwannediya Ada Ibe |
Reflections of a Diversity, Equity, and Inclusion Working Group based on Data from a National CS Education Program (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
F. Adam |
Source Software Solutions to Problems related to Perfecting and Implementing Dialogs on a Computer (1974) (erschienen in Rechner-Gestützter Unterricht)
| |
Michel Adam |
Direct Manipulation versus Text-based Programming (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Michal Adamaszek |
VIPER, a Student-Friendly Visual Interpreter of Pascal (2008) (erschienen in Informatics Education - Supporting Computational Thinking)
| |
Sascha Adamek |
Die Facebook-Falle (2011)
Die facebook-Falle (2013)
| |
Marco Adamina |
«Wie ich mir das denke und vorstelle...» (2018)
Die Modularisierung der fachlich-fachdidaktischen Ausbildung am Institut Vorschulstufe und Primarstufe der Pädagogischen Hochschule Bern (2006) (erschienen in Modularisierung an Pädagogischen Hochschulen und die Folgen - eine Zwischenbilanz) Lehrpläne und Lehrmittelentwicklung zum integrativen sach- und sozialkundlichen Unterricht im Lernbereich «Natur - Mensch - Mitwelt» (NMM) (2004) (erschienen in Naturwissenschaftsdidaktik und Lehrerinnen- und Lehrerbildung) Lehrplan 21 und Lehrmittel - welche Anliegen und Erwartungen ergeben sich für die Entwicklung von Lehrmitteln? (2012)
| |
Catherine Adams |
iCyborg (2009) (erschienen in Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education)
| |
Douglas Adams |
Siehe Douglas Adams |
Siehe Douglas Adams |
Elizabeth S. Adams |
SIGCSE 1996 (1996)
Teaching with technology at my fingertips (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) Interactive multimedia pedagogies (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) Using information technology to integrate social and ethical issues into the computer science and information systems curriculum (report of the ITiCSE (1997)
| |
Evans J. Adams |
Organizational issues in teaching project-oriented software engineering courses (abstract) (1994) (erschienen in SIGCSE 1994) A project-intensive software design course (1993) (erschienen in SIGCSE 1993) The many facets of diversity (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
| |
Haley Adams |
igniteCS (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Joel Adams |
CS Fulbright experiences abroad (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) Test-driven data structures (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
| |
Joel C. Adams |
Siehe Joel C. Adams |
Siehe Joel C. Adams |
Joshua Adams |
Toward Developing a Cloud Computing Model Curriculum (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Marianna Adams |
Living in a Learning Society (2006)
| Siehe Living in a Learning Society (2006)
|
Paul Adams |
Demystifying Constructivism (2006) (erschienen in Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level)
| |
Richard Adams |
England A-level downgrades hit pupils from disadvantaged areas hardest (2020)
Nearly 40% of A-level result predictions to be downgraded in England (2020)
| |
S. Adams |
The Horizon Report 2011 K-12 Edition (2011)
The Horizon Report 2012 (2012)
The Horizon Report 2012 K-12 Edition (2012)
| |
Scott Adams |
Siehe Scott Adams |
Siehe Scott Adams |
Chris Adamson |
Entwickeln mit dem iPhone SDK (2010)
| Siehe Entwickeln mit dem iPhone SDK (2010)
|
Frank Adamson |
Singapore Tablet PC Program Study (2005)
| Siehe Singapore Tablet PC Program Study (2005)
|
Camilla Addey |
Capacity Building as the ‘Third Translation’ (2020) (erschienen in World Yearbook of Education 2021)
| |
Larissa Ade |
Kooperative Gestaltungsaufgaben am Tablet (2021)
Digitale Rückmeldungen zu den Hausaufgaben (2023)
| |
Valentin Ade |
«Rote Linien sind wichtig, aber nicht genug» (2019)
| Siehe «Rote Linien sind wichtig, aber nicht genug» (2019)
|
Oluwatoyin Adelakun |
A Metrics-Based Model for Programming Skill (2020) (erschienen in ICER 2020)
| |
Robert Adelmann |
IDEA (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Heimo H. Adelsberger |
Handbook on Information Technologies for Education and Training
Reflexion im Netz (2009)
| |
Jos J. Adema |
Test Construction from Item Banks (erschienen in Rasch Models)
| |
Anneke Aden |
Pathologischer PC- und Internetgebrauch bei Kindern und Jugendlichen
| Siehe Pathologischer PC- und Internetgebrauch bei Kindern und Jugendlichen
|
Ulrika Ådén |
Beslut om yttrande över förslag till nationell digitaliseringsstrategi för skolväsendet 2023–2027 (2023)
| Siehe Beslut om yttrande över förslag till nationell digitaliseringsstrategi för skolväsendet 2023–2027 (2023)
|
Olusola O. Adesope |
Supporting Programming Assignments with Activity Streams (2015) The Normalized Programming State Model (2015)
| |
Lenore Adie |
Formative Assessment and Feedback Using Information Technology (2018)
| Siehe Formative Assessment and Feedback Using Information Technology (2018)
|
Rama Adithya Varanasi |
GLIDE (Git-Learning IDE; Integrated Development Environment) (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Malek Adjouadi |
A conceptual approach to teaching induction for computer science (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Gerald W. Adkins |
A microcomputer oriented computer literacy course (1988) (erschienen in SIGCSE 1988)
| |
N. Adlai A. DePano |
Algorthmic pradigms (1990) (erschienen in SIGCSE 1990)
| |
Bijan Adl-Amini |
Schultheorie (1967)
Didaktik und Methodik (1981)
Ebenen didaktischer Theoriebildung (1985)
| |
Aaron Adler |
Revolutionizing Education with Digital Ink (2016)
| Siehe Revolutionizing Education with Digital Ink (2016)
|
Alfred Adler |
Siehe Alfred Adler |
Siehe Alfred Adler |
B. Thomas Adler |
Assigning trust to Wikipedia content (2008) (erschienen in WikiSym 2008) Measuring author contributions to the Wikipedia (2008)
| |
Frederic Adler |
Siehe Frederic Adler |
Siehe Frederic Adler |
Richard P. Adler |
Minds on Fire (2008)
| Siehe Minds on Fire (2008)
|
Tibère Adler |
Wenn die Roboter kommen (2017)
| Siehe Wenn die Roboter kommen (2017)
|
Wilfried Admiraal |
The affordance of anchored discussion for the collaborative processing of academic texts (2006) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1)
| |
Heike Adolphs |
Computer und Schriftspracherwerb (1993)
| Siehe Computer und Schriftspracherwerb (1993)
|
Johanna Adorján |
Harry Potter als Hörhorror (2006)
| |
Theodor W. Adorno |
Siehe Theodor W. Adorno |
Siehe Theodor W. Adorno |
Peter Adriaan Edelsbrunner |
Using Concept Cartoons for Assessing Children's Conceptions about the Internet (2023)
| Siehe Using Concept Cartoons for Assessing Children's Conceptions about the Internet (2023)
|
W. Richards Adrion |
Partnering to Promote State-by-State Computing Education Reform (2015) Evaluation of automatic classroom capture for computer science education (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) First experiences with a classroom recording system (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Integrating evaluation into program development (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) The Role of CS Departments in The US President's «CS for All» Initiative (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) State-level advocacy for computing education reform (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Automatic creation of indexed presentations from classroom lectures (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Christian Aeberli |
Das Einmaleins der Tagesschule (2005)
| Siehe Das Einmaleins der Tagesschule (2005)
|
Malte Aeberli |
Das Sorgenkind der SBB (2024)
| Siehe Das Sorgenkind der SBB (2024)
|
Daniel Aebi |
Praxishandbuch Sicherer IT-Betrieb (2004)
Re-Engineering und Migration betrieblicher Nutzdaten (1996)
Zeitsprung 2000 (1998)
| |
Mischa Aebi |
«KI ist die wichtigste technologische Erfindung der Menschheit» (2024)
Roboter übersetzt Bundesreglemente (2019)
KV-Verband gerät wegen Profitgier in die Kritik (2024)
| |
Christoph Aebischer |
Debakel mit Nachwirkungen (2020)
«Nicht die Eltern sind das Problem» (2018)
«Klassenlehrpersonen sind die Stützpfeiler der Schulen» (2024)
Nur noch halb so viele Stunden für Medien (2015)
«Informatik ist mehr als Klicken und Gucken» (2017)
«Jugendarbeitslosigkeit wird stark anschwellen» (2020)
| |
Jörg Aebischer |
| |
Patrick Aebischer |
«Der Unterricht ist noch viel zu autoritär» (2015)
So wird das Programmieren zur fünften Landessprache (2017)
| |
Hans Aebli |
Siehe Hans Aebli |
Siehe Hans Aebli |
Noemi Aebli |
Everyday approaches to platform-mediated personalized learning in secondary schools (2024)
| Siehe Everyday approaches to platform-mediated personalized learning in secondary schools (2024)
|
Ignacio Aedo |
MD2 Method (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Veronika Aegerter |
Informations- und Kommunikationstechnologien an den Volksschulen in der Schweiz (2003)
Informations- und Kommunikationstechnologien an den Volksschulen in der Schweiz (2002)
| |
Jürg Aeppli |
Lehren aus einem Fallbeispiel (2006)
| Siehe Lehren aus einem Fallbeispiel (2006)
|
Regine Aeppli |
Neues vom Lehrplan 21 (2013)
Von der Schreibmaschine zur Datenwolke (2013)
«Widerstände und Ängste der Lehrer werden verschwinden» (2012)
| |
Stefan Aern |
Schweizer Kinder sehen immer schlechter (2021)
| Siehe Schweizer Kinder sehen immer schlechter (2021)
|
Christoph Aerni |
eLehrmittel im Unterricht (2014)
| Siehe eLehrmittel im Unterricht (2014)
|
Lena Aerni |
Lehrpersonen auf Social Media (2021)
| |
Philipp Aerni |
Forschung verändert Schule (2011)
| Siehe Forschung verändert Schule (2011)
|
Koen Aesaert |
The contribution of pupil, classroom and school level characteristics to primary school pupils’ ICT competences Information and Communication Competences for Students (2018)
Exploring factors related to primary school pupils’ ICT self-efficacy (2014)
Primary school pupils' ICT competences (2015)
| |
Walter Aeschimann |
ChatGPT und Co. – Revolution im Klassenzimmer? (2023)
Eine Bereicherung für den Unterricht (2018)
| |
Franziska Aeschlimann |
Evaluation KITS Next Generation, Etappe 2 (2023)
| Siehe Evaluation KITS Next Generation, Etappe 2 (2023)
|
Peter Aeschlimann |
«Es wird mitnichten alles besser, was man digital löst» (2023)
| Siehe «Es wird mitnichten alles besser, was man digital löst» (2023)
|
Silvan Aeschlimann |
«Fehlverhalten muss Konsequenzen haben» (2018)
«Mit einem männlichen Professor wäre man anders umgesprungen» (2019)
| |
Uwe Afemann |
E-velopment! (2003) (erschienen in Missing Link)
| |
Beat Affolter |
Video-Streaming und Podcasting (2006)
| Siehe Video-Streaming und Podcasting (2006)
|
Christine Affolter |
Innovation durch Umweltbildung (2000)
Umweltbildung und Bildung für eine nachhaltige Entwicklung (2004)
| |
Lancie Affonso |
Data Modeling for Undergraduate Data Science (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Nitin Agarwal |
Clustering of Blog Sites Using Collective Wisdom (2009)
| Siehe Clustering of Blog Sites Using Collective Wisdom (2009)
|
Pawan Agarwal |
Online vs. face-to-face pedagogical code reviews (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Sandhini Agarwal |
Language Models are Few-Shot Learners (2020)
| Siehe Language Models are Few-Shot Learners (2020)
|
Francesca Agatolio |
How an Ambitious Informatics Curriculum Can Influence Algebraic Thinking of Primary School Children (2018)
| Siehe How an Ambitious Informatics Curriculum Can Influence Algebraic Thinking of Primary School Children (2018)
|
Ashish Aggarwal |
How do Quiz and Homework Submission Times Affect Students' Performance in a Flipped CS1 Class? (2020) (erschienen in ICER 2020) Evaluating the Effectiveness of Explicit Instruction in Reducing Program Reasoning Fallacies in Elementary Level Students (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Program Comprehension (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Teaching «Lawfulness» With Kodu (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) Evaluating the Effect of Using Physical Manipulatives to Foster Computational Thinking in Elementary School (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Varun Aggarwal |
Introducing Data Science to School Kids (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Muna Agha |
E-Learning: Hexenkessel oder Zauberstube? (2010)
| Siehe E-Learning: Hexenkessel oder Zauberstube? (2010)
|
Donat Agosti |
Der europäische Datenraum aus Schweizer Sicht (2021)
| Siehe Der europäische Datenraum aus Schweizer Sicht (2021)
|
Shirley Agostinho |
A Visual Learning Design Representation to facilitate dissemination and reuse of innovative pedagogical strategies in University Teaching (2007) (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design)
| |
Ajay Agrawal |
Prediction Machines (2022)
| Siehe Prediction Machines (2022)
|
Anukrati Agrawal |
Does studio-based instruction work in CS 1? (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) Integrating pedagogical code reviews into a CS 1 course (2009) (erschienen in SIGCSE 2009) The design of an online environment to support pedagogical code reviews (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Nimisha Agrawal |
ParseIT (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Philip E. Agre |
Technology and Privacy (1998)
Computation and Human Experience (1997)
| |
Nadja Agreiter |
CuCoMaG - Group Reflection Support in Role-Playing Environments (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
Emmanuel Agu |
Broadening Secure Mobile Software Development (SMSD) Through Curriculum Development (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Isaac Agudo |
Is the world ready or do we need more tools for programming related teamwork? (2015) (erschienen in Koli Calling 2015)
| |
Ademar Aguiar |
Wikis4SE 2009 (2009) (erschienen in WikiSym 2009) Incremental knowledge acquisition in software development using a weakly-typed Wiki (2009) (erschienen in WikiSym 2009) Tutorial on agile documentation with Wikis (2009) (erschienen in WikiSym 2009) Wikis4SE'2008 (2008) (erschienen in WikiSym 2008)
| |
Carles Aguiló |
Der Einsatz von WIRIS quizzes im LMS Moodle für Online-Self-Assessments im Fach Mathematik an der Hochschule Pforzheim (2014) (erschienen in DeLFI 2014)
| |
Douglas D. Agyei |
Thematic Working Group 7 - Future Learning Environment: Integrating Digital and Physical Learning Spaces (2023)
Using technology pedagogical content knowledge development to enhance learning outcomes (2012)
| |
Michael Opoku Agyeman |
Enhancing Student Engagement in Multidisciplinary Groups in Higher Education (2019) (erschienen in Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics)
| |
Alireza Ahadi |
Exploring Machine Learning Methods to Automatically Identify Students in Need of Assistance (2015)
Early Identification of Novice Programmers' Challenges in Coding Using Machine Learning Techniques (2016) (erschienen in ICER 2016) Geek genes, prior knowledge, stumbling points and learning edge momentum (2013)
| |
Gibert Ahamer |
Rules of the new web-supported negotiation game 'SurfingGlobalChange' (2004)
| Siehe Rules of the new web-supported negotiation game 'SurfingGlobalChange' (2004)
|
Dan Aharoni |
Cogito, Ergo sum! cognitive processes of students dealing with data structures (2000) (erschienen in SIGCSE 2000) The Israeli summer seminars for CS leading teachers (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Terence C. Ahern |
CMC for Language Acquisition (2008) (erschienen in Handbook of Research on Computer-Enhanced Language Acquisition and Learning)
| |
Kati Ahl |
Frauen und Digitalität - jetzt! (2022)
Schule verändern – jetzt! (2020)
Warum Frauen? Warum Digitalität? Und warum jetzt? (2022)
| |
Mauri Åhlberg |
Third International Conference on Concept Mapping (2008)
Varieties of Concept Mapping (2005)
| |
Juliane Ahlborn |
Programmierter Protest? (2024)
Zur (Un-)Berechenbarkeit der Künste (2023)
Über Instrumente, Innovationskraft und Interdisziplinarität (2024)
| |
Ernst Ahlers |
Was wirklich schützt (2017)
| Siehe Was wirklich schützt (2017)
|
Michael Ahlers |
Neue Medien im interdisziplinären Musikunterricht (2011)
| Siehe Neue Medien im interdisziplinären Musikunterricht (2011)
|
Timo Ahlers |
Hololingo! (2021)
| Siehe Hololingo! (2021)
|
Volker Ahlers |
An extensible scene graph library for teaching computer graphics along the programmable pipeline (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Johanna Ahlrichs |
Wissenschaftliche Recherche und Analyse zur Gestaltung, Verwendung und Wirkung von Lehrmitteln (Metaanalyse und Empfehlungen) (2011)
| Siehe Wissenschaftliche Recherche und Analyse zur Gestaltung, Verwendung und Wirkung von Lehrmitteln (Metaanalyse und Empfehlungen) (2011)
|
Michael Ahmadi |
Living Labs zu Gender und IT im Kontext von Exklusionsdynamiken und Maßnahmen zur Förderung von Gender- und Diversitätssensibilität (2019)
| Siehe Living Labs zu Gender und IT im Kontext von Exklusionsdynamiken und Maßnahmen zur Förderung von Gender- und Diversitätssensibilität (2019)
|
Marzieh Ahmadzadeh |
On the Effect of Question Ordering on Performance and Confidence in Computer Science Examinations (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) TA Marking Parties (2018) (erschienen in ICER 2018) JavaMarker (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Gashawa Ahmed |
Students perceptions of programming in primary school (2019)
| Siehe Students perceptions of programming in primary school (2019)
|
Shameem Ahmed |
How to Build a Student-Centered Research Culture for the Benefit of Undergraduate Students (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
June Ahn |
Computational Thinking as District Strategy (2021)
Asking «CS4What?» as a Basis for CS4All (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Luis von Ahn |
«Das menschliche Gehirn ist bloss ein Stromkreis» (2014)
Telling Humans and Computers Apart (Automatically) (2004)
| |
Sally Ahn |
Computer science illustrated (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Alfred V. Aho |
Compilerbau
The theory of parsing, translation, and compiling (1972)
| |
Timo Aho |
On the role of gamification and localization in an open online learning environment (2015) (erschienen in Koli Calling 2015)
| |
Tuukka Ahoniemi |
Improving pedagogical feedback and objective grading (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) Rubyric (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) ALOHA - a grading tool for semi-automatic assessment of mass programming courses (2006)
Review of recent systems for automatic assessment of programming assignments (2010)
Analyzing the use of a rubric-based grading tool (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Daniela Ahrens |
Der schulische Lernort (2009) (erschienen in Schularchitektur im interdisziplinären Diskurs)
| |
Matthew Ahrens |
Beyond Blocks (2016)
| Siehe Beyond Blocks (2016)
|
Matthew P. Ahrens |
Using Distributed Cognition Theory to Analyze Collaborative Computer Science Learning (2015)
| Siehe Using Distributed Cognition Theory to Analyze Collaborative Computer Science Learning (2015)
|
Sönke Ahrens |
Das Zettelkasten-Prinzip (2017)
| Siehe Das Zettelkasten-Prinzip (2017)
|
V. Ahrens |
Panorama: ITG in Bremen (1996) (erschienen in LOG IN 4/1996)
| |
Tero Ahtee |
Towards an ideal software engineering project course (2015) (erschienen in Koli Calling 2015)
| |
Aleksi Ahtiainen |
Plaggie (2006) (erschienen in Koli Calling 2006)
| |
Gerd Aiglstorfer |
Fundamente der Informatik (2004)
| Siehe Fundamente der Informatik (2004)
|
Alex Aiken |
Expanding the frontiers of computer science (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Mary Aiken |
The Cyber Effect (2016)
| Siehe The Cyber Effect (2016)
|
Robert M. Aiken |
The Information Resource Model (1989) (erschienen in ICCAL '89) Review of animation systems for algorithm understanding (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) A novice programmer's support environment (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) Designing laboratory modules for novices in an undergraduate AI course track (1992) (erschienen in SIGCSE 1992) A repository that supports teaching and cooperation in the introductory AI course (1994) (erschienen in SIGCSE 1994) Fluency in information technology (2000) (erschienen in SIGCSE 2000)
| |
Andrew Aikens |
Supporting Team Submissions and Peer Grading within Submitty (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Lars Ailo Bongo |
Teaching Electronics and Programming in Norwegian Schools Using the air (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
John Ainley |
Siehe John Ainley |
Siehe John Ainley |
Larry Ainsworth |
Common Formative Assessments (2006)
| Siehe Common Formative Assessments (2006)
|
Shaaron Ainsworth |
Designing for Integrated K-5 Computing and Literacy through Story-making Activities (2019)
| Siehe Designing for Integrated K-5 Computing and Literacy through Story-making Activities (2019)
|
Jonne Airaksinen |
A systematic review of approaches for teaching introductory programming and their influence on success (2014)
| Siehe A systematic review of approaches for teaching introductory programming and their influence on success (2014)
|
Meike-Anna Aissen-Crewett |
Kunst und ästhetische Erziehung (2014) (erschienen in Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik)
| |
Erwin Aitenbichler |
Webreg (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Stuart Aitken |
WikiSim (2008) (erschienen in WikiSym 2008)
| |
Efthimia Aivaloglou |
How Kids Code and How We Know (2016) (erschienen in ICER 2016) Thinking out of the box (2018)
What's in the Box? (2019)
| - Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.
- ICER 2018
- Unterrichtseinheit Variablenkonzept auf der Sekundarstufe
- Impacts of Block-based Programming on Young Learners’ Programming Skills and Attitudes in the Context of Smart Environments
- Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2019, Glasgow, Scotland, UK, October 23-25, 2019
- WiPSCE '20
- Revisiting code smells in block based languages
- WiPSCE '21
- Teaching Coding in K-12 Schools
- Informatikunterricht im Zyklus 2: Variablen
|
Vangel V. Ajanovski |
Pass Rates in STEM Disciplines Including Computing (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Akademien der Wissenschaften Schweiz |
Siehe Akademien der Wissenschaften Schweiz |
Siehe Akademien der Wissenschaften Schweiz |
Kensuke Akao |
Blended-Learning Module für ein Lehrerfortbildungskonzept zum Informatikunterricht (2017)
Zum Stand der Lehramtsausbildung für einen inklusiven Informatikunterricht (2021)
KI-basierte Unterstützung zum Abbau sprachlicher Barrieren für Kinder mit nichtdeutscher Herkunftssprache (2024)
Bearbeiten Informatiklehrkräfte außerhalb der Dienstzeit ein Blended-Learning-Modul für eine Lehrerfortbildung? - Flexibilität durch Online-Lernen vs. „Freizeit ist heilig“ (2020)
| |
Sedat Akayoglu |
The Functions of Negotiation of Meaning in Text-Based CMC (2009) (erschienen in Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition)
| |
Monika Akbar |
User type clustering to refine search and browse for educational resources (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) How educators find educational resources online (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Getting algorithm visualizations into the classroom (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Mostafa Akbari |
Mobile Learning: Einsatz mobiler Endgeräte im Lernen, Wissenserwerb sowie der Lehr-/Lernorganisation (2012)
Programmierungslehrveranstaltung unter der Lupe (2009)
| |
Reza Akbarinia |
XWiki concerto (2008) (erschienen in WikiSym 2008)
| |
Mete Akcaoglu |
The Substitution Augmentation Modification Redefinition (SAMR) Model (2016)
| Siehe The Substitution Augmentation Modification Redefinition (SAMR) Model (2016)
|
Murat Akçayır |
Implementing tablet PCs in schools (2014)
| Siehe Implementing tablet PCs in schools (2014)
|
Anna Åkerfeldt |
Programming in primary education (2020)
| Siehe Programming in primary education (2020)
|
Remo Akermann |
Lernen im Zeitalter der Digitalisierung (2022)
| Siehe Lernen im Zeitalter der Digitalisierung (2022)
|
Selin Akgun |
The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
| Siehe The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
|
Aisel Akhmedova |
The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
| Siehe The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
|
Caroline Akhras |
New Age Leaders (2018)
| Siehe New Age Leaders (2018)
|
Raphaelle Maria Akhras |
Using E-Portfolios: A Key tool for Students’ to Qualitatively Witness their Journey of Growth (2018)
| Siehe Using E-Portfolios: A Key tool for Students’ to Qualitatively Witness their Journey of Growth (2018)
|
Kamil Akhuseyinoglu |
PCEX (2018) (erschienen in Koli Calling 2018)
| |
Vasiliy Akimushkin |
Olympiad in Computer Science and Discrete Mathematics (2015)
| Siehe Olympiad in Computer Science and Discrete Mathematics (2015)
|
Nick Akinci |
Im rechtsfreien Raum (2023)
Im rechtsfreien Raum (2023)
| |
Ayonike Akingbade |
JAWAA (2003) (erschienen in SIGCSE 2003)
| |
Kiumi Akingbehin |
A Capstone Design Course Based on Computing Curricula 1991 (1994) (erschienen in Computer Science Education 2/1994)
| |
Harshitha Akkaraju |
Teaching Explicit Programming Strategies to Adolescents (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Abdeljalil Akkari |
L'intégration des TIC dans l'enseignement secondaire (2007) (erschienen in Formation des enseignants et intégration des TIC)
| |
Jan Van den Akker |
Educational Design Research (2006)
| Siehe Educational Design Research (2006)
|
Ben Akoh |
Determinants of Mobile Learning in Indigenous/Cultural Contexts (2017)
| Siehe Determinants of Mobile Learning in Indigenous/Cultural Contexts (2017)
|
Bita Akram |
Infusing computational thinking into middle grade science classrooms (2018) (erschienen in Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.)
| |
Leila Akremi |
Datenanalyse mit SPSS für Fortgeschrittene 1 (2011)
| Siehe Datenanalyse mit SPSS für Fortgeschrittene 1 (2011)
|
Osman Aksit |
Development of a Lean Computational Thinking Abilities Assessment for Middle Grades Students (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Filiz Aksoy |
Eigensinniges Medienhandeln Studierender? (2020)
| Siehe Eigensinniges Medienhandeln Studierender? (2020)
|
Joseph G. Akulis |
Parallel threads (1995) (erschienen in SIGCSE 1995)
| |
Jennifer Akullian |
We're All in This Together (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Mawuli Akussah |
Developing a Marker-based Handheld Augmented Reality Application for Learning Mathematics (2018)
| Siehe Developing a Marker-based Handheld Augmented Reality Application for Learning Mathematics (2018)
|
Firas Al Laban |
From Receiving to Characterizing (2024) (erschienen in DELFI 2024)
| |
Alberto Montresor et al. |
Schizophrenie und Familie
The Balinese Character (1942)
Kommunikation (1951)
Naven (1936)
| |
Iris Nieding et al. |
Kompetenzen des pädagogischen Personals in der digitalen Welt (2023)
| Siehe Kompetenzen des pädagogischen Personals in der digitalen Welt (2023)
|
Jens Möller et al. |
Digitale Schreibförderung im Bildungskontext (2023)
| Siehe Digitale Schreibförderung im Bildungskontext (2023)
|
Johannes Grapendorf et al. |
Motivated Processing of Health-Related Information in Online Environments (2017)
| Siehe Motivated Processing of Health-Related Information in Online Environments (2017)
|
Sandra Tschupke et al. |
Lernen 4.0 für pflegerische Berufsgruppen (2024)
| Siehe Lernen 4.0 für pflegerische Berufsgruppen (2024)
|
Arwa Y. Al-Aama |
The effect of visualizing roles of variables on student performance in an introductory programming course (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Ilgim Veryeri Alaca |
Fine arts perspective in user interface design (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
H. Alamäki |
Mobile learning in teacher training (2003)
| Siehe Mobile learning in teacher training (2003)
|
Santiago Alamillo |
Using multimedia communication technologies in distance learning (1997) (erschienen in ITiCSE 1997)
| |
Kirsti Ala-Mutka |
Mapping Digital Competence (2011)
A Survey of Automated Assessment Approaches for Programming Assignments (2005) (erschienen in Computer Science Education 2/2005)
| |
David Alan Grier |
Integrating Computer Science with Statistical Analysis (1991) (erschienen in Computer Science Education 1/1991)
| |
Roger Alan Pick |
Developing expertise in expert system development by developing prototypes for actual commercial applications (1992) (erschienen in SIGCSE 1992) The impact of computer-aided software engineering on student performance (1991) (erschienen in SIGCSE 1991)
| |
R. Alan Whitehurst |
Developing laboratories for the SIGCSE computing laboratory repository (1997)
| |
Solomon Alao |
Integrating Tablet PC Technology into the Dimensions of Learning Pedagogical Framework (2006)
| Siehe Integrating Tablet PC Technology into the Dimensions of Learning Pedagogical Framework (2006)
|
Satu Alaoutinen |
Are computer science students different learners? (2010) (erschienen in Koli Calling 2010) Effects of learning style and student background on self-assessment and course performance (2010) (erschienen in Koli Calling 2010) Student self-assessment in a programming course using bloom's revised taxonomy (2010) (erschienen in ITiCSE 2010) Evaluating the effect of learning style and student background on self-assessment accuracy (2012) (erschienen in Computer Science Education 2/2012)
| |
Bernardo Alarcos |
Quality of service over Ethernet for telelearning applications (1999) (erschienen in ITiCSE 1999)
| |
James E. Alatis |
GURT '83 (1983)
| |