New Age LeadersCaroline Akhras
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Leading change in established educational organizations requires an exceptional type of leadership. Research studies claim that legions of change makers in schools, colleges, and universities acknowledged stress, anger, conflict, and frustration as they dealt with complacency and ignorance. Despite acknowledged obstacles, researchers note that some universities claim to be actively incorporating change into their workplace. This research paper explores incorporating change as an active investment in leadership capital. Sixty six participants drawn from different departments were randomly selected as a sample. The results found perceptions of bold leadership seemingly driving universities upward and onward. Moreover, the results posited that many leaders who were seen as part of a millennial leadership cadre were imbued with a new age moral compass bridging forces of change and bridging faculty to faculty and faculty to students, all in a higher educational context. Given these positive results, additional research is recommended to better understand the context and learn how to sustain daring leadership.
Von Caroline Akhras im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text New Age Leaders Volltext dieses Dokuments
New Age Leaders: Volltext als PDF (: , 233 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.