Living in a Learning SocietyMuseums and Free-choice Learning
John H. Falk, Lynn D. Dierking, Marianna Adams
Zu finden in: A Companion to Museum Studies, 2006
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Zusammenfassungen
Welche Konsequenzen hat der Lerntheoriewechsel vom Behaviourismus zum Konstruktivismus auf Museumsdidaktikforschung? Die Autoren nennen fünf wesentliche zu beachtende Punkte:
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 04.05.2014- Allow for the individual’s own unique learning agenda to emerge.
- Address the effect of time on learning.
- Respect that learning is always situated and contextualized.
- Be open to a broad range of learning outcomes.
- (in research-speak) Emphasize validity over reliability.
Whereas as recently as a generation ago, learning
was perceived as a necessary but painful process that one “graduated” from
sometime in adolescence, by the end of the next generation, learning will be accepted
as something that everyone needs to do all the time (cf. Falk and Dierking 2002).
But not only will learning be something that everyone needs to do all the time, it will
be transformed into something that everyone will consciously want to do all the
time. And given that citizens will spend the vast majority of their lives (97 percent)
outside the formal education system, free-choice learning will continue to assume
ever-greater value and importance. Museums have an important role to play in this
arena. However, to do so successfully requires some rethinking – rethinking about
what learning is and how museums can best facilitate and document such learning.
Von John H. Falk, Lynn D. Dierking, Marianna Adams im Buch A Companion to Museum Studies (2006) im Text Living in a Learning Society Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ann L. Brown , Antonio R. Damasio , David Shenk | |||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Wie funktioniert Lernen?How does learning work? | |||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Concept Maps eignen sich zur Beurteilung von SchülerInnen.
Lernen ist ein konstruktiver Prozesslearning is a constructive process Lernen ist ein situativer Prozesslearning is a situative process | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Behaviorismusbehaviorism , Concept MapConcept Map , Gesellschaftsociety , Informationinformation , Informationsgesellschaftinformation society , Lebenslanges Lernenlifelong learning , Lernenlearning , Museumexhibition | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Texte |
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Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Concept Mapping Software, Kognitivismus |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.