Primary school pupils' ICT competencesExtensive model and scale
development
Erstpublikation in: Computers & Education Volume 81, February 2015, Pages 326–344
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In search of factors that affect pupils' ICT competences, research has developed and empirically validated
several conceptual frameworks. Although these frameworks are valuable ways of initially identifying
factors related to pupils' ICT competences, they do not take into account the broader classroom and
school context in which pupils are embedded. Moreover, most frameworks and their corresponding
instruments focus on post-primary education. This study first presents a multilayered model that can be
used to guide future studies that try to explain why some primary-school pupils are more effective in
acquiring ICT competences than others. Factors are situated on the pupil, classroom and school level.
Second, this study provides future research with a range of reliable measurement instruments to identify
factors related to primary school pupils' ICT competences. These factors were drawn from the developed
multilayered model. A survey was conducted in a large sample of primary school pupils (n ¼ 2413), their
parents (n ¼ 2267) and their teachers (n ¼ 134). The results of the replication exploratory and confirmatory
factor analyses indicate a good factorial validity and reliability of the developed scales.
Von Koen Aesaert, Johan van Braak, Daniël van Nijlen, Ruben Vanderlinde im Text Primary school pupils' ICT competences (2015) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Doug Hearrington , Neal Strudler | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Evaluationevaluation , ICTICT , LehrerInteacher , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Schuleschool , Unterricht | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schweiz |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Lernen und Unterrichten in Tabletklassen - Abschlussbericht zur wissenschaftlichen Begleitforschung (Erhebungswelle 2015-2019) (Doreen Prasse, Nives Egger, Martin Hermida, Andrea Cantieni) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Primary school pupils' ICT competences: Artikel als Volltext (: , 491 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.