Quality Support for ICT in SchoolsNeal Strudler, Doug Hearrington
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 579 bis 596), 2009
|
|
Zusammenfassungen
This chapter addresses issues related to the quality support needed for ICT to fulfil its potential in school programs. It begins with a discussion of ICT integration that serves as a foundation for the chapter-what are the goals for ICT use in schools, what hardware distribution best supports these goals, and what kinds of support are needed to make this all work on a school wide basis? Framed within theoretical perspectives of supporting teacher learning, the chapter explores issues pertaining to professional development, the role of school level coordinators, and how ICT leadership functions can be distributed among school personnel. The chapter concludes that high quality support requires robust access to technology and effective technical and pedagogical support. It further suggests that optimal support strategies should include a team approach that helps teachers identify promising practices while also providing for the essential conditions that support effective school-wide implementation.
Von Neal Strudler, Doug Hearrington im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Quality Support for ICT in Schools Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
5 Erwähnungen
- National Education Technology Plan 2010 (2010)
- Sinnlose Wettbewerbe im Bildungsbereich - Referat von Prof. Dr. Mathias Binswanger (Mathias Binswanger) (2012)
- Exploring factors related to primary school pupils’ ICT self-efficacy - A multilevel approach (Koen Aesaert, Johan van Braak) (2014)
- Primary school pupils' ICT competences - Extensive model and scale development (Koen Aesaert, Johan van Braak, Daniël van Nijlen, Ruben Vanderlinde) (2015)
- Working at the frontier - Swiss educational information and communication technology coordinators as mediators and intermediaries of the digital transformation (Michael Geiss, Tobias Röhl) (2024)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Quality Support for ICT in Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 127 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.