Using E-Portfolios: A Key tool for Students’ to Qualitatively Witness their Journey of GrowthChristine Sabieh, Raphaelle Maria Akhras
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
E-portfolios are great tools to encourage students to get involved in their learning growth. Through self- efficacy and self-reflection, students may witness growth and feel good about it. The purpose of this study was to explore the e-portfolio activity as a promoter of student learning self-efficacy and self-assessment. Drawing from narratives of 14 graduate students, examples reflected how the e-portfolio was a key tools for them to qualitatively witness pedagogical growth. The researchers recommend motivating students with creating customized e-portfolios to self-assess their learning endeavor.
Von Christine Sabieh, Raphaelle Maria Akhras im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Using E-Portfolios: A Key tool for Students’ to Qualitatively Witness their Journey of Growth Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Albert Bandura | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | E-Portfolioe-portfolio , Portfolio , Selbstwirksamkeitself efficacy | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Using E-Portfolios: A Key tool for Students’ to Qualitatively Witness their Journey of Growth: Volltext als PDF (: , 293 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.