ALOHA - a grading tool for semi-automatic assessment of mass programming coursesTuukka Ahoniemi, Tommi Reinikainen
Publikationsdatum:
Zu finden in: Koli Calling 2006, 2006
|
|
Zusammenfassungen
Many mass programming courses face the problems related to using multiple graders for student assignments: achieving objectivity and consistency in grading. Grading rubrics are a possible solution to this problem. ALOHA is an online grading tool that provides rubrics that all the graders have to use. ALOHA also provides features that make the grading process, including the writing of a feedback text, more convenient for the graders and the teacher.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Kirsti Ala-Mutka | ||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Wie lassen sich Computerprogramme bewerten/benoten? | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Koli Calling 2010 - 10th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Koli Calling '10, Koli, Finland, October 28-31, 2010 (Carsten Schulte, Jarkko Suhonen) (2010)
- Observations from semi-automatic testing of program codes in the high school student maturity exam (Bronius Skupas, Valentina Dagiene) (2010)
- Assessment and grading for CS1 - towards a complete toolbox of criteria and techniques (João Paulo Barros) (2010)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
ALOHA - a grading tool for semi-automatic assessment of mass programming courses: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 235 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.