Zusammenfassungen

Organized into three sections, chapters cover: the global/local construction of accountability and datafication; global discourse and national translations of performance-based accountability policies; and enactments and effects of accountability and datafication, including controversies and critical issues.
With carefully chosen international contributions from around the globe, the World Yearbook of Education 2021 is ideal reading for anyone interested in the future of accountability and datafication in the governance of education.
Kapitel 
- 1. The Construction of Worlds - On the Function and Fiction of quantified data in education policy (Eric Mangez, Pieter Vanden Broeck)
- 2. The construction of SDG4 - Reconciling democratic imperatives and technocratic expertise in the making of global education data? (Clara Fontdevila, Sotiria Grek)
- 3. Re-engineering the infrastructure of performance-based accountability - For-profit philanthropy, learning sciences, and automated education at the Chan-Zuckerberg Initiative (Seite 37 - 53) (Ben Williamson)
- 4. Between Fairness Optimization and ‘Inequalities of Dataveillance’ - the Emergence and Transformation of Social Indices in German School Monitoring and Management (Seite 54 - 72) (Sigrid Hartong, Andreas Breiter)
- 5. Capacity Building as the ‘Third Translation’ - The Story of PISA-D in Cambodia (Seite 72 - 88) (Radhika Gorur, Camilla Addey)
- 6. National Testing and Accountability in the Scandinavian Welfare States - Education Policy Translations in Norway, Denmark and Sweden (Seite 91 - 107) (Guri Skedsmo, Linda Rönnberg, Christian Ydesen)
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Computer, Curriculum / Lehrplan, Deutschland, Eltern, Gesellschaft, Internet, Kinder, Lehrplan 21, Lernen, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schulbuch / Lehrmittel, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
2 Erwähnungen 
- Datengetriebene Schule - Forschungsperspektiven im Anschluss an den 27. Kongress der DGfE (Mandy Schiefner, Sandra Hofhues, Andreas Breiter) (2021)
- Die Schule als digitale Bewertungsfiguration? - Zur Soziomaterialität von Algorithmen und Daten (Juliane Jarke, Andreas Breiter)
- Die Schule als digitale Bewertungsfiguration? - Zur Soziomaterialität von Algorithmen und Daten (Juliane Jarke, Andreas Breiter)
- Die datafizierte Schule (Annekatrin Bock, Andreas Breiter, Felicitas Macgilchrist, Sigrid Hartong, Juliane Jarke, Sieglinde Jornitz) (2023)
- Datafizierte Gesellschaft | Bildung | Schule (Andreas Breiter, Annekatrin Bock)
- Datafizierte Gesellschaft | Bildung | Schule (Andreas Breiter, Annekatrin Bock)
Volltext dieses Dokuments
![]() | Between Fairness Optimization and ‘Inequalities of Dataveillance’: Kapitel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Capacity Building as the ‘Third Translation’: Kapitel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | National Testing and Accountability in the Scandinavian Welfare States: Kapitel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Re-engineering the infrastructure of performance-based accountability: Kapitel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | World Yearbook of Education 2021: Gesamtes Buch als Volltext (![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.