/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

World Yearbook of Education 2021

Accountability and Datafication in the Governance of Education
Sotiria Grek, Christian Maroy, Antoni Verger , local secure 

Teil der Reihe World Yearbook od Education
Buchcover
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2020. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Providing a comprehensive introduction to the topic of accountability and datafication in the governance of education, the World Yearbook of Education 2021 considers global policy dynamics and policy enactment processes. Chapters pay particular attention to the role of international organizations and the private sector in the promotion of performance-based accountability (PBA) in different educational settings and at multiple policy scales.
Organized into three sections, chapters cover: the global/local construction of accountability and datafication; global discourse and national translations of performance-based accountability policies; and enactments and effects of accountability and datafication, including controversies and critical issues.
With carefully chosen international contributions from around the globe, the World Yearbook of Education 2021 is ideal reading for anyone interested in the future of accountability and datafication in the governance of education.
Von Klappentext im Buch World Yearbook of Education 2021 (2020)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • 1. The Construction of Worlds - On the Function and Fiction of quantified data in education policy (Eric Mangez, Pieter Vanden Broeck)
  • 2. The construction of SDG4 - Reconciling democratic imperatives and technocratic expertise in the making of global education data? (Clara Fontdevila, Sotiria Grek)
  • 3. Re-engineering the infrastructure of performance-based accountability - For-profit philanthropy, learning sciences, and automated education at the Chan-Zuckerberg Initiative (Seite 37 - 53) () local secure 
  • 4. Between Fairness Optimization and ‘Inequalities of Dataveillance’ - the Emergence and Transformation of Social Indices in German School Monitoring and Management (Seite 54 - 72) (Sigrid Hartong, ) local secure 
  • 5. Capacity Building as the ‘Third Translation’ - The Story of PISA-D in Cambodia (Seite 72 - 88) (Radhika Gorur, Camilla Addey) local secure 
  • 6. National Testing and Accountability in the Scandinavian Welfare States - Education Policy Translations in Norway, Denmark and Sweden (Seite 91 - 107) (Guri Skedsmo, Linda Rönnberg, Christian Ydesen) local secure 

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Bjarke Lindsø Andersen, Alice Bradbury, Andreas Breiter, Juliane Jarke, Simon Ryberg Madsen, Steffen Mau, Alexander J. Means, Helene Ratner, Guy Roberts-Holmes, Ben Williamson

Aussagen
KB IB clear
Algorithmen können Diskriminierung fördernalgorithms can promote discrimination.

Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm, Bildungeducation (Bildung), CategorizationCategorization, Chancengerechtigkeit, ClassificationClassification, datafication, datafication in education, Datendata, Digitalisierung, Föderalismus, Informationinformation, learning analyticslearning analytics, LehrerInteacher, Managementmanagement, NorwegenNorway, PISA-StudienPISA studies, Schuleschool, summit learning project
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2017Big Data in Education (Ben Williamson) 214, 184, 27, 3, 6, 35183437
2017  local secure web Das metrische Wir (Steffen Mau) 196, 13, 6, 8, 11, 9, 21, 6, 10, 9251279289
2017 local secure web The Datafication of Primary and Early Years Education (Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes) 177, 39, 19, 12, 9, 1197211267
2018 local secure Learning to Save the Future (Alexander J. Means) 19, 2111221
2019The Datafication of Education (Juliane Jarke, Andreas Breiter) 49, 72, 8, 12, 6, 8, 12, 6, 13, 13, 13, 14148514226
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2019 local secure web Editorial: the datafication of education (Juliane Jarke, Andreas Breiter) 31, 15, 6, 1, 4, 6, 8, 4, 7, 9, 9, 52245105
2019 local secure web Configuring the teacher as data user (Helene Ratner, Bjarke Lindsø Andersen, Simon Ryberg Madsen) 72, 4, 5, 3, 8, 6312698

iconDieses Buch  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalBetween Fairness Optimization and ‘Inequalities of Dataveillance’: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 624 kByte)
LokalCapacity Building as the ‘Third Translation’: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 125 kByte)
LokalNational Testing and Accountability in the Scandinavian Welfare States: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 143 kByte)
LokalRe-engineering the infrastructure of performance-based accountability: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 133 kByte)
LokalWorld Yearbook of Education 2021: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 5537 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.