Zusammenfassungen
The Datafication of Primary and Early Years Education explores and critically analyses the growing dominance of data in schools and early childhood education settings. Recognising the shift in practice and priorities towards the production and analysis of attainment data that are compared locally, nationally and internationally, this important book explores the role and impact of digital data in the ‘data-obsessed’ school. Through insightful case studies the book critiques policy priorities which facilitate and demand the use of attainment data, within a neoliberal education system which is already heavily focused on assessment and accountability. Using an approach influenced by policy sociology and post-foundational frameworks, the book considers how data are productive of data-driven teacher and child subjectivities. The text explores how data have become an important part of making teachers’ work visible within systems which are both disciplinary and controlling, while often reducing the complexity of children’s learning to single numbers.
Von Klappentext im Buch The Datafication of Primary and Early Years Education (2017) Kapitel
- 1. The state, data and primary education
- 2. Theorising and researching data in education
- 3. Datafication in the classroom - The production of data-driven subjectivities
- 4. Data, reductionism and the problems of assessing young children
- 5. Schools’ responses to datafication and the visibility of performance
- 6. International datafication and business opportunities
- 7. Datafied Learner Identities - Towards an understanding of the future of data in education
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Algorithmus, Bildungspolitik, Computer, Datenbank, Datenschutz, Deutschland, facebook, Familie, Gesellschaft, Google, Gymnasium, Information, Internet, Kindergarten, Kompetenz, Lehrplan 21, Privatsphäre, Schulbuch / Lehrmittel, Schweiz, Sekundarstufe II, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
4 Erwähnungen
- The Datafication of Education (Juliane Jarke, Andreas Breiter) (2019)
- 3. The datafication of discipline - ClassDojo, surveillance and a performative classroom culture (Jamie Manolev, Anna Sullivan, Roger Slee) (2018)
- World Yearbook of Education 2021 - Accountability and Datafication in the Governance of Education (Sotiria Grek, Christian Maroy, Antoni Verger) (2020)
- 4. Between Fairness Optimization and ‘Inequalities of Dataveillance’ - the Emergence and Transformation of Social Indices in German School Monitoring and Management (Sigrid Hartong, Andreas Breiter)
- Die datafizierte Schule (Annekatrin Bock, Andreas Breiter, Felicitas Macgilchrist, Sigrid Hartong, Juliane Jarke, Sieglinde Jornitz) (2023)
- Datafizierte Gesellschaft | Bildung | Schule (Andreas Breiter, Annekatrin Bock)
- Bildung für eine digitale Zukunft (Katharina Scheiter, Ingrid Gogolin) (2023)
- Algorithmische Datafizierung und Schule - kritische Ansätze in einem wachsenden Forschungsfeld (Felicitas Macgilchrist, Sigrid Hartong, Sieglinde Jornitz)
Co-zitierte Bücher
Herausforderungen der «Datafizierung» für die Medienpädagogik in Theorie und Praxis
(Sabine Eder, Claudia Mikat, Angela Tillmann) (2017)(Rob Kitchin) (2014)
Volltext dieses Dokuments
The Datafication of Primary and Early Years Education: Gesamtes Buch als Volltext (: , 1307 kByte; : 2021-03-21) | |
The state, data and primary education: Artikel als Volltext (: , 158 kByte; : 2021-03-21) | |
Theorising and researching data in education: Artikel als Volltext (: , 181 kByte; : 2021-03-21) | |
Datafication in the classroom: Artikel als Volltext (: , 103 kByte; : 2021-03-21) | |
Data, reductionism and the problems of assessing young children: Artikel als Volltext (: , 87 kByte; : 2021-03-21) | |
Schools’ responses to datafication and the visibility of performance: Artikel als Volltext (: , 212 kByte; : 2021-03-21) | |
International datafication and business opportunities: Artikel als Volltext (: , 159 kByte; : 2021-03-21) | |
Datafied Learner Identities: Artikel als Volltext (: , 85 kByte; : 2021-03-21) |
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.