The state, data and primary educationAlice Bradbury, Guy Roberts-Holmes
Zu finden in: The Datafication of Primary and Early Years Education, 2017
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Zusammenfassungen
This chapter considers the politics of data, how data and datafication are defined, and then attempts to map out the existing research on data and education internationally. Data in education are integral to a particular political understanding of what matters in education, based on neoliberal values of competition. The problems associated with the use of data in education can be broadly grouped into two categories: those related to effectiveness and those related to identities. The idea of using simple progress measures is established in the education system, but more complex calculations have been used with more caution. The introduction of Baseline Assessment in 2015 marked the epitome of a trend towards using 'simple progress' as a key judgement on a school's quality. The chapter further examines the current policy context of primary and early years education in England, with the aim of providing the background for the research data. It presents an overview of some concepts discussed in this book.
Von Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes im Text The state, data and primary education Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Bildungsdaten , datafication , datafication in education , Politikpolitics , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildungspolitik, LehrerIn, Schule, Unterricht |
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The state, data and primary education: Artikel als Volltext (: , 158 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.