Datafication in the classroomThe production of data-driven subjectivities
Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes
Zu finden in: The Datafication of Primary and Early Years Education, 2017
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Zusammenfassungen
This chapter begins with the analysis of research data with a deeper exploration of what 'datafication' looks like in schools and early years settings – its forms, practices, artefacts and values. It argues that data are an important part of the operation of power in education. The chapter provides a detailed discussion of the ways in which data disrupt and challenge established pedagogical practices, and the tensions between the necessity for school performance data and young children's emotional well-being and learning. It explores the impact of datafication on students' subjectivities. The chapter considers the role of school leaders as managers and interpreters of data, and the new roles and reliance created by datafication. It explains how data affect teachers' and students' every-day lives, their relationships to each other and their value within the school: the production of data-driven subjectivities in education.
Von Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes im Buch The Datafication of Primary and Early Years Education (2017) im Text Datafication in the classroom Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | datafication , datafication in education , Datendata , Kinderchildren , LehrerInteacher , Schuleschool , Schulleitung |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Eltern, Lernen, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht |
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Datafication in the classroom: Artikel als Volltext (: , 103 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.