/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Schools’ responses to datafication and the visibility of performance

Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Datafication of Primary and Early Years EducationThis chapter shows how data make educational performance more visible, and how this increased visibility results in strategic responses from school leaders and teachers. It focuses on research data from our second project relating to whole-school responses to datafication, considering the range of reactions to a new policy, and processes of resistance, compliance and manipulation. The chapter focuses on data abuse, which is where data use in an accountability system can cause 'problematic consequences', which is distinct from data misuse, meaning the incorrect interpretation of data and the resulting inappropriate responses. It then considers the ways in which datafication produces new strategies and approaches, and also new tensions. The chapter shows how the 'reification of progress' demands different forms of data alongside summative assessment data, and the relationship between progress and prediction. It discusses the reminder of the power of visibility in neoliberal forms of governance, as summed up in Lewis and Hardy's phrase, the 'tyranny of transparency'.
Von Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes im Buch The Datafication of Primary and Early Years Education (2017) im Text Schools’ responses to datafication and the visibility of performance

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , datafication , datafication in education , Datendata , LehrerInteacher , Schuleschool

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Digitalisierung, Eltern, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Schools’ responses to datafication and the visibility of performance: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 212 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.