Theorising and researching data in educationAlice Bradbury, Guy Roberts-Holmes
Zu finden in: The Datafication of Primary and Early Years Education, 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter focuses on the logics of data in the current neoliberal educational context and explains why reducing education to numbers is attractive, useful and ever more possible. The phenomenon of disciplinary power through calculation, numbers and statistics in the governance of education has been present since the advent of primary education. The chapter argues that concepts both of discipline and of control continue to have relevance in the study of data and education. Educational data science is a 'significant, albeit emerging and disparate' field of biopolitical intervention. The concepts of performativity, visibility and 'data doubles' or dividuals help us to analyse the productive and reductive aspects of datafication, particularly the data-driven subjectivities. The economisation of early years and primary education fulfils neoliberalism's fantasy and desire to collapse the purposes of education into a market-based quantitative competition of winners and losers. The chapter concludes with a description of research strategies and sites and a reflection on researching data in education.
Von Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes im Buch The Datafication of Primary and Early Years Education (2017) im Text Theorising and researching data in education Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , datafication , datafication in education , Datendata , Neoliberalismus , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Statistikstatistics |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Theorising and researching data in education: Artikel als Volltext (: , 181 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.