International datafication and business opportunitiesAlice Bradbury, Guy Roberts-Holmes
Zu finden in: The Datafication of Primary and Early Years Education, 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter explores some of the wider international governance issues relating to data and education. It begins by considering the power of the Programme for International Student Assessment (PISA) as a data source in international comparisons, and the plans to expand this to include younger children within the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD)'s proposed 'pre-school PISA'. The chapter looks at the broader international significance of the role of private companies in processes of datafication. It then discusses the roles of different interests in the data and education 'game', and how they provoke, facilitate and expediate policy. Much of the literature in the field of data and education focuses on the role of data in governance, particularly the use of data to compare schools', areas' and even countries' educational 'performance'. International Early Learning Study (IELS) was first proposed in 2012 and, at the time of writing (2017), is reaching the piloting stage in three countries, including England.
Von Alice Bradbury, Guy Roberts-Holmes im Buch The Datafication of Primary and Early Years Education (2017) im Text International datafication and business opportunities Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | datafication , datafication in education , Datendata , gritgrit , Kinderchildren , Lernenlearning , PISA-StudienPISA studies , Schuleschool |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Eltern, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
International datafication and business opportunities: Artikel als Volltext (: , 159 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.