/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Teacher perceptions of feedback in high school programming education

a thematic analysis
Tyne Crow, Diana Kirk, Andrew Luxton-Reilly, Ewan D. Tempero
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '20, 2020
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

WiPSCE '20

Fundamental principles of programming are being added to many school curricula world-wide. In New Zealand, digital technologies progress outcomes and assessment standards have recently been added to the national school curriculum. Among other things, the curriculum and assessment standards relate to aspects of code quality and decomposition as well as producing the logic and syntax of functional programs. To understand how teachers provide feedback to support student learning in these areas we conducted a survey relating to feedback on programming in the classroom. The survey focused on subcategories of feedback relating to the syntax, style and semantics of the code. We present the results of the survey which showed several themes that relate to categories of feedback. The paper outlines implications for what further support and research could be valuable.

Von Tyne Crow, Diana Kirk, Andrew Luxton-Reilly, Ewan D. Tempero im Konferenz-Band WiPSCE '20 im Text Teacher perceptions of feedback in high school programming education (2020)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Kirsti Ala-Mutka , Tim Bell , Caitlin Kelleher , Jaakko Kurhila , Matti Luukkainen , Matti Paksula , Randy Pausch , David Thompson , Arto Vihavainen

Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 Computer Science Education 2/20052, 10, 2, 3, 4, 3, 8, 3, 2, 1, 4, 3 853336
2011 ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 3, 5, 3, 6, 7, 9, 2, 4, 5, 4, 9, 1 6432412934
2011 SIGCSE 2011 (Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker, Laurie A. Smith King, David R. Musicant) 1, 2, 8, 2, 3, 8, 9, 1, 1, 1, 10, 3 323113383
2013 Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013 (Michael E. Caspersen, Maria Knobelsdorf, Ralf Romeike) 3, 4, 5, 3, 4, 5, 11, 2, 2, 2, 8, 3 291653433
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local web  A Survey of Automated Assessment Approaches for Programming Assignments (Kirsti Ala-Mutka) 8100
2005 local web  Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 4, 1, 4, 4, 3, 7, 9, 1, 1, 2, 11, 4 49174703
2011 Extreme apprenticeship method (Arto Vihavainen, Matti Paksula, Matti Luukkainen, Jaakko Kurhila) 2200
2011 local web  Extreme apprenticeship method in teaching programming for beginners (Arto Vihavainen, Matti Paksula, Matti Luukkainen) 4400
2013 local web  Adoption of new computer science high school standards by New Zealand teachers (David Thompson, Tim Bell) 3500

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Teacher perceptions of feedback in high school programming education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 520 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.