/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computational Thinking as District Strategy

Moving the CS vs CT Debate from the Ivory Tower to the Schoolhouse
Rafi Santo, June Ahn, Leigh Ann DeLyser
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Oktober 2021. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Computational Thinking in EducationThere are long-standing debates in the computing education research community around teaching computer science (CS) versus computational thinking (CT). At the same time, schools have begun to embrace CT integration, particularly at the elementary and middle school levels. This chapter applies a systems change and policy implementation perspective to the case of a small school district’s development of a CT-focused computing education initiative in order to examine this issue on the ground. It explores why CT was embraced by district leaders, highlighting motivations that were rooted in goals around both equitable participation in computing education as well as district mission alignment. It then highlights tensions that played out following the move toward CT that were linked to coordination with existing district initiatives, leadership team constitution, faculty buy-in around CT-related instructional shifts, and numerous limitations of the CT frame vis-à-vis the goals of computing education in the district. Our findings reflect how many of the very debates that exist in the “ivory tower” of the CS education research world were mirrored in the “schoolhouse” – the context of real-world implementation – and shed empirical light on how CT as a construct needs to be considered not only from a pedagogical perspective but from an institutional one as well.
Von Rafi Santo, June Ahn, Leigh Ann DeLyser im Buch Computational Thinking in Education (2021) im Text Computational Thinking as District Strategy

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Maxwell Bigman, Paulo Blikstein, Secil Caskurlu, Kyle Dunbar, Mark Guzdial, Chris Proctor, Rafi Santo, Tamara Shreiner, Jeannette M. Wing, Aman Yadav

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Informatikcomputer science, Motivationmotivation, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2019SIGCSE 2019 (Elizabeth K. Hawthorne, Manuel A. Pérez-Quiñones, Sarah Heckman, Jian Zhang 0036) 4, 11, 7, 7, 10, 16, 18, 14, 9, 9, 13, 1413919414357
2021Computational Thinking in Education (Aman Yadav, Ulf Dalvad Berthelsen) 1414400
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 10, 10, 10, 9, 10, 15, 21, 13, 11, 11, 12, 131312113995
2019 local web Defining and Designing Computer Science Education in a K12 Public School District (Chris Proctor, Maxwell Bigman, Paulo Blikstein) 1400
2021Professional Development as a Bridge between Teacher Competencies and Computational Thinking Integration (Secil Caskurlu, Aman Yadav, Kyle Dunbar, Rafi Santo) 21600
2021Integrating Computing through Task-Specific Programming for Disciplinary Relevance (Mark Guzdial, Tamara Shreiner) 21400

iconDieses Kapitel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.