Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juni 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
Despite the ubiquity of platforms in schools, few scholars have examined
the impact of these platforms on face-to-face classroom practices.
Considering the pervasive claim that platforms drive the personalization
of learning, our exploratory study analyses how teachers engage
platforms in personalized learning settings in Swiss secondary schools.
We focus on teachers’ broader pedagogical concepts that inform
platform-mediated personalized learning practices. In contrast to
techno-enthusiastic claims – and critical scholars’ concerns – that
datafication drives learning personalization, teachers in our case studies
use platforms in ways that align with their pedagogical values while
allowing them to retain control over classroom activities. Thereby,
teachers and platforms co-produce ambiguous personalized learning
settings involving conflicting conceptions of (self-) governance and
autonomy. The findings from this study warn against deducing platform
effects from their affordances alone and suggest the need to study the
enactment of platforms in situated classroom practices.
Von Judith Hangartner, Daniel Hürzeler, Noemi Aebli im Text Everyday approaches to platform-mediated personalized learning in secondary schools (2024) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jean-Luc Barras , Siân Bayne , Beat Döbeli Honegger , Regula Fankhauser , Annina Förschler , Judith Hangartner , Sigrid Hartong , Sieglinde Jornitz , Jaromir Junne , Jeremy Knox , Anouschka Kramer , Felicitas Macgilchrist , Claudia Meister-Scheytt , Jürgen Oelkers , Dominik Petko , Thomas Poell , John Potter , José van Dijck , Martijn de Waal , Laura Weidmann , Ben Williamson | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | AffordanceAffordance , amazon , Apple , datafication , Google , Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System , LehrerInteacher , Lernenlearning , Microsoft , Personalisiertes Lernen , PersonalisierungPersonalization , Plattformen , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, datafication in education, Digitalisierung, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Everyday approaches to platform-mediated personalized learning in secondary schools: Artikel als Volltext (: , 908 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.