/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Machine behaviourism

future visions of ‘learnification’ and ‘datafication’ across humans and digital technologies
Jeremy Knox, Ben Williamson, Siân Bayne
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This paper examines visions of ‘learning’ across humans and machines in a near-future of intensive data analytics. Building upon the concept of ‘learnification’, practices of ‘learning’ in emerging big data-driven environments are discussed in two significant ways: the training of machines, and the nudging of human decisions through digital choice architectures. Firstly, ‘machine learning’ is discussed as an important example of how data-driven technologies are beginning to influence educational activity, both through sophisticated technical expertise and a grounding in behavioural psychology. Secondly, we explore how educational software design informed by behavioural economics is increasingly intended to frame learner choices to influence and ‘nudge’ decisions towards optimal outcomes. Through the growing influence of ‘data science’ on education, behaviourist psychology is increasingly and powerfully invested in future educational practices. Finally, it is argued that future education may tend toward very specific forms of behavioural governance – a ‘machine behaviourism’ – entailing combinations of radical behaviourist theories and machine learning systems, that appear to work against notions of student autonomy and participation, seeking to intervene in educational conduct and shaping learner behaviour towards predefined aims.
Von Jeremy Knox, Ben Williamson, Siân Bayne im Text Machine behaviourism (2019)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Virginia Eubanks, Norm Friesen, Steven Johnson, Safiya Umoja Noble, Cathy O’Neil, Shoshana Zuboff

Aussagen
KB IB clear
Datafication fördert eine behavioristische Sichtweise

Begriffe
KB IB clear
Behaviorismusbehaviorism, big databig data, Bildungeducation (Bildung), Choice Architecture, datafication, datafication in education, Datendata, Digitalisierung, learning analyticslearning analytics, Lernenlearning, machine learning, Nudging, Psychologiepsychology, SolutionismSolutionism, Technologietechnology
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local Emergence (Steven Johnson) 4, 5, 9, 15, 13, 8, 8, 5, 7, 13, 14, 1153111810
2016  local Weapons of Math Destruction (Cathy O’Neil) 15, 18, 9, 15, 13, 12, 12, 12, 10, 21, 22, 226702392
2018 local Automating Inequality (Virginia Eubanks) 2, 5, 8, 10, 13, 7, 7, 11, 7, 15, 9, 11481324
2018 local Algorithms of Oppression (Safiya Umoja Noble) 3, 7, 9, 16, 11, 10, 10, 10, 9, 10, 13, 111231279
2018 local Das Zeitalter des Überwachungskapitalismus (Shoshana Zuboff) 3, 4, 7, 20, 18, 15, 15, 14, 11, 20, 13, 249512368
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web Personalized Learning Technology and the New Behaviorism (Norm Friesen) 58, 151161573

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Machine behaviourism: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 353 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.