Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Machine behaviourism

future visions of ‘learnification’ and ‘datafication’ across humans and digital technologies
Jeremy Knox, Ben Williamson, Siân Bayne
Publikationsdatum:
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit März 2020. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

This paper examines visions of ‘learning’ across humans and machines in a near-future of intensive data analytics. Building upon the concept of ‘learnification’, practices of ‘learning’ in emerging big data-driven environments are discussed in two significant ways: the training of machines, and the nudging of human decisions through digital choice architectures. Firstly, ‘machine learning’ is discussed as an important example of how data-driven technologies are beginning to influence educational activity, both through sophisticated technical expertise and a grounding in behavioural psychology. Secondly, we explore how educational software design informed by behavioural economics is increasingly intended to frame learner choices to influence and ‘nudge’ decisions towards optimal outcomes. Through the growing influence of ‘data science’ on education, behaviourist psychology is increasingly and powerfully invested in future educational practices. Finally, it is argued that future education may tend toward very specific forms of behavioural governance – a ‘machine behaviourism’ – entailing combinations of radical behaviourist theories and machine learning systems, that appear to work against notions of student autonomy and participation, seeking to intervene in educational conduct and shaping learner behaviour towards predefined aims.
Von Jeremy Knox, Ben Williamson, Siân Bayne im Text Machine behaviourism (2019)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Virginia Eubanks, Steven Johnson, Safiya Umoja Noble, Cathy O’Neil, Shoshana Zuboff

Begriffe
KB IB clear
Behaviorismusbehaviorism, big databig data, Bildungeducation (Bildung), datafication, Datendata, Lernenlearning, machine learning, Nudging, Psychologiepsychology, Technologietechnology
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001Emergence (Steven Johnson) 3, 4, 2, 1, 1, 1, 5, 4, 9, 10, 11, 5133051623
2016 local secure Weapons of Math Destruction (Cathy O’Neil) 83, 1, 7, 8, 10, 11, 4, 410194128
2018 local secure Automating Inequality (Virginia Eubanks) 119, 32, 12, 6, 3, 5585177
2018 local secure Algorithms of Oppression (Safiya Umoja Noble) 37, 36, 2, 3, 7222785
2018 local secure Das Zeitalter des Überwachungskapitalismus (Shoshana Zuboff) 4, 11, 5, 4, 4, 3, 9, 11, 14, 17, 10, 813468143

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Kognitivismus, Konstruktivismus, Schule

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Aufgrund der Grösse ist diese Grafik nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser (vermutlich IE) aber nicht unterstützt.
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.