Datafication and the role of schooling
Challenging the status quo
Rebecca Eynon
Zu finden in: Learning to Live with Datafication, 2022
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The increasing use of digital trace data has significant implications for understanding the purposes of education. This chapter begins by provides an overview of some of the key features of the datafication of education. It then examines how the use of digital trace data is influencing the central roles of schools, drawing on the work of Gert Biesta, and highlights how the current use of such data is likely to compound existing inequalities. The chapter then provides a brief account of current responses to digital trace data both within and outside education and argues that these are inadequate. The final part of the chapter argues for the need to reconfigure data use in schools via digital literacy and participatory design to help to challenge the status quo.
Von Rebecca Eynon im Buch Learning to Live with Datafication (2022) im Text Datafication and the role of schooling Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Siân Bayne , Andreas Breiter , Juliane Jarke , Jeremy Knox , Cathy O’Neil , Neil Selwyn , Audrey Watters , Frank Webster , Ben Williamson , Shoshana Zuboff | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | datafication , datafication in education | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.