Digital Education Governance
Political analytics, performativity and accountability
Zu finden in: Big Data in Education, 2017
Zusammenfassungen
Chapter 3 will
detail the work that software does in the organization of big data to
illuminate how code and algorithms are implicated in the
organization of data-driven institutions, spaces and everyday life.
Subsequent chapters provide detailed examinations of how
sociotechnical imaginaries of digital data in education are being
developed and diffused into real-world contexts. Chapter 4 focuses
on the ways that education policy is increasingly accomplished
through digital policy instruments that enable policy data to flow
across the system in real-time and continuously.
Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | big data big data
, Bildungspolitikeducation politics
, Daten data
, Digitalisierung
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
7 Erwähnungen 
- Digital Governance of Education - Technology, Standards and Europeanization of Education (Paolo Landri) (2018)

- Learning to Live with Datafication - Educational Case Studies and Initiatives from Across the World (Luci Pangrazio, Julian Sefton-Green) (2022)
- 2. Datafication and the role of schooling - Challenging the status quo (Rebecca Eynon)
- MünDig-Studie Waldorf - Mündigkeit und Digitalisierung an KiTas und Schulen (Paula Bleckmann, Elisabeth Denzl, Julia Kernbach, Brigitte Pemberger, Benjamin Streit) (2022)
- Die datafizierte Schule (Annekatrin Bock, Andreas Breiter, Felicitas Macgilchrist, Sigrid Hartong, Juliane Jarke, Sieglinde Jornitz) (2023)
- Datafizierte Gesellschaft | Bildung | Schule (Andreas Breiter, Annekatrin Bock)
- Digital ist besser!? - Wie Software das Verständnis von guter Schule neu definiert (Jasmin Troeger, Irina Zakharova, Felicitas Macgilchrist, Juliane Jarke)
- Datafizierte Gesellschaft | Bildung | Schule (Andreas Breiter, Annekatrin Bock)
- Handbuch Lernen mit digitalen Medien (3. Auflage) - Wege der Transformation (Gerold Brägger, Hans-Günter Rolff) (2025)
- Schooling the (Artificially) Intelligent Writer - GenAI Technologies as Thinking Infrastructures in School Education (Toon Tierens, Mathias Decuypere, Sigrid Hartong, Samira Alirezabeigi) (2025)

Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

big data
Daten
Digitalisierung
Biblionetz-History