Implementing tablet PCs in schoolsStudents’ attitudes and opinions
Hakan Dündar, Murat Akçayır
Erstpublikation in: Computers in Human Behavior 32 (2014) 40-46
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this study, the attitudes, expectations and views of 206 students in four high schools within the scope
of the FAT_IH project in Turkey were assessed regarding tablet PC technology after six months of a pilot
plan that included the distribution of tablet PCs to students. The research questions of this study are
whether there is a meaningful difference between tablet PC use by male and female students and the
effect of computer and Internet by students on attitudes toward tablet PC use. Qualitative and quantitative
data collection tools were used in the research. The Computer Attitude Measure for Young students
(CAMYS) developed by Teo and Noyes (2008) was used in evaluating the students’ attitudes toward the
tablet PC usage. Interviews were conducted with eight teachers at pilot schools concerning the integration
of tablet PCs into their classes; the positive and negative dimensions of tablet PCs were analyzed. The
findings indicate that students have a positive attitude toward tablet PCs. There was not a meaningful
difference between the attitudes of male and female students toward tablet PCs. The length of computer
and Internet by the students did not affect their attitudes toward tablet PCs. The ways that teachers used
tablet PCs in classes, the positive and negative aspects of tablet PC usage and the students’ expectations of
tablet PCs were discussed in the study.
Von Hakan Dündar, Murat Akçayır im Text Implementing tablet PCs in schools (2014) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Internetinternet , LehrerInteacher , Schuleschool , TabletTablet , Tablets in educationTablets in education |
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, iPad, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- Lernen und Unterrichten in Tabletklassen - Abschlussbericht zur wissenschaftlichen Begleitforschung (Erhebungswelle 2015-2019) (Doreen Prasse, Nives Egger, Martin Hermida, Andrea Cantieni) (2020)
- Handbuch Lernen mit digitalen Medien (G. Brägger, Hans-Günter Rolff) (2021)
- 22. Eins-zu-eins-Ausstattungen und BYOD-Klassen - Potenziale, Wirkungen und Empfehlungen (Doreen Prasse, Beat Döbeli Honegger, Michael Hielscher) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Implementing tablet PCs in schools: Artikel als Volltext (: , 235 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.