Common Formative AssessmentsHow to Connect Standards-Based Instruction and Assessment
Larry Ainsworth, Donald Viegut
,
|
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Common assessments - both formative and summative - are a means of ensuring that teachers align both curriculum and assessment with standards and the goals of the school. Teams of teachers in the same subject area or grade level develop, test, and refine the assessments that they use to provide consistency in grading and other assessments. The process of developing common assessments helps teachers examine and improve their practice, collect and analyze data, and work collaboratively to improve curriculum, instruction, and assessment. Schools using the common formative assessment process are finding that the results are providing powerful insights about: how well their students have learned the standards; what changes they need to consider in their instructional strategies; and how to meet the differing needs of their students.
Von Klappentext im Buch Common Formative Assessments (2006) Now you have powerful means to closely align curriculum, instruction, and assessment to the standards essential for student success. You will learn how teams of teachers in the same content area or grade level can collaboratively develop, test, and refine common formative assessments in order to gain reliable and timely feedback on student progress. The results provide teachers with critical insight into how well students are understanding the standards, what changes are needed in instructional strategies, and how to best meet the needs of every student!
This timely resource presents the "big picture" of an integrated, standards-based instruction and assessment system and offers instructional leaders and teacher teams guidelines for:
Von Klappentext im Buch Common Formative Assessments (2006) - Developing high-quality common formative assessments
- Aligning school-based common formative assessments with district benchmarks and large-scale summative assessments
- Predicting likely student performance on subsequent assessments in time to make instructional modifications
- Implementing and sustaining common formative assessments within the school’s or district’s assessment culture
Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungsstandards , formative Beurteilung , Leistungsnachweis |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | summative Beurteilung |
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- Leistungsnachweise in modularisierten Studiengängen (AfH Arbeitsstelle für Hochschuldidaktik) (2006)
- Leistungsnachweise in der Lehrerbildung - Beiträge zur Lehrerbildung 1/2007 (2007)
- Leistungsbeurteilung und Leistungsnachweise in Hochschule und Lehrerbildung - Trends und Diskussionsfelder (Peter Tremp, Kurt Reusser)
- Leistungsnachweise in der aktuellen Literatur - eine Rundschau (Kathrin Futter)
Co-zitierte Bücher
Standorte
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.